Kristine_bolla Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 valgte selv 100% lønn. grunnet utbetalingsummen kontra utgifter i mnd. fikk forresten forklart at far også får utbet. tilsvarende lønn som du velger i %. ergo: velger du 80% utbet så får også far 80% av sin lønn mens han er i permisjonen sin. greit å vite. noen er jo ganske avhengig av inntekten. men er du usikker så få deg en time på nav. da svarer de på alle de tingene du/dere eve ikke forstår fullt ut.
Anabelle2010 har født! Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Jeg kommer til å velge 80% lønn og gjorde det med de to første barna også. Mannen min fikk utbetalt vanlig 100% lønn fra arbeidsgiver selv om de bare fikk refundert 80% fra NAV, MEN det er nok ikke praksis alle steder! Jeg kommer også til å søke utvidet permisjon uten lønn etter barselperm og føler derfor at lønna strekker lengre med 80% Husk at du betaler mindre skatt også om du velger 80%
Terese med to jenter Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Åh, det hadde ikke jeg tenkt på, at jeg selvfølgelig betaler mindre skatt siden jeg får lavere inntekt Det var en positiv overraskelse, for har tenkt litt på hvordan jeg skal gjøre det med så mye mindre penger hver mnd Jeg har altså valgt 80%, fordi jeg vet at jeg ikke klarer å legge av penger til å ta ulønnet permisjon på slutten..
Tnica Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Etter mye om og men falt valget på å 56 uker med 80% dekning. Har hørt at det økonomisk lønner seg å ta 100% dekning + ulønnet permisjon (særlig om man tjener mye), men regnet ut at det ikke ville utgjøre så mange tusen kr i forskjell og vi ville klare oss fint med en litt redusert inntekt i gjeldende periode. I tillegg vil min mann få dekket 100% av lønnen av arbeidsgiver når han har permisjon, så det trengte vi ikke å ta med i vurderingen. Jeg skal også ta 14 dager med ulønnet perm + ferie selvsagt. Men om du velger 100% dekning + ulønnet permisjon UTOVER 14 dager, så bør du merke deg at du ikke har krav på sykepenger når du er i ulønnet perm. Det tar også litt tid før du har opparbeidet deg disse rettighetene etter at du er tilbake på jobb. Har også hørt at du ikke opptjener pensjonspenger når du er i ulønnet per. Men dette vet sikkert arbeidsgiver eller nav mer om.
m-mamma Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 100% skal visst gi best utbetaling regnet over ett. Så det har jeg valgt. Mannen er litt mer enn gjennomsnittlig interessert i sånt... Skal være hjemme ekstra lenge, så det blir en del mnd uten lønn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå