partyoffive Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Har på 2 panelovner og en mobil ovn. Fryser spent ihjel!!! Det blir ikke varmt. 14 grader inne, og jeg f9r ikke tent opp i den dumme peisen.
alvamamma Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Huff det var kaldt! Kom til meg, her er det 22 grader og godt og varmt. Vannbåren varme i gulvet og fyr i ovnen.
Mom2Two Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Ingen. Bruker varmekabler på begge badene + har gasspeis.
3småtroll♥ Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Hmmm... vi har en panelovn på kjøkkenet og en oljeovn som vi har på lunk nede i underetasjen. Ellers har vi fyra i peisen oppe i stuen og når vi er nede (bruker nesten ikke underetasjen) så fyrer vi i en gammel liten vedovn. Har 23-24 grader inne vi;) Om morgenen er det vanligvis en 19-20 grader i stuen, men i dag syns jeg det var kjempekaldt for da var det bare 17.... Vi har også noe parafin igjen fra i fjor som vi tenkte å sette på i dag. Bare på aller laveste så vi slipper de kalde morgenene:) Er utrolig deilig varme med parafin, men det er jo så dyrt at vi ikke kan fortsette med det så her blir det nok varmepumper etterhvert. Kansje av feriepengene.... Må ha to for at det skal være no vits og da blir det litt penger.... Nei- du må nok få fyr på den peisen din! Kan ikke ha det så kaldt da!
partyoffive Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Dette huset er helt ille. Er skåsikker på at isulasjonen i veggene må være mindre enn minste kravet. Fòles som om vi sitter i en pappeske! Andre vinteren i dette huset nå - IKKE en vinter til her. Vi selger til våren/sommeren, koster ikke på denne kåken en krone. Varme i gulvet....aaahhhh, det hòres helt himmelskt ut. Hadde jeg bare kunnet få fyr i denne peisen. Får ikke fyr!!!
vårmamma08 Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 en i gangen som står på det laveste på comfort. Ellers så har vi gratis ved, og den spares ikke på. Sliter en med å få fyr i peisen/ovnen? Om du ikke har det alt, tennbrikker er god hjelp, lag et bål i ovnen som om du ville ha laget det ute.Vips! Godt og varmt etter en liten stund. Og husk å ha trekken åpen i ovnen.
Trollemor75 Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Vi har varmepumpen og 2 over på på dagtid. Fyrer som bare det om kvelden når Trollet sover (han viser litt for mye interesse for ovnen ellers). Bor i gammelt hus fra 1918, det er bare -3 ute, men om jeg ikke har ovnene på er det ikke mye varmere inne. Nå er det omtrent 18 grader innendørs, akkurat nok men ikke mer. Mannen er Vestlending og holder på å fryse i hjel, Trollet og jeg er seigere og går barfot. :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Tror vi har på 2 (på gutterommene) Ellers er gulvene på i hovedet. og underetg. og så fyrer jeg i peisen:-) Ikke kaldt her:-) Må vel legge til at huset er fra 2007:-)
partyoffive Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2010 Har bodd i Florida fra 1999 til 2007, og jeg lengter tilbake til dit akkurat nå!!! Selv om de har mot 0 i disse dager, er det bedre enn dette! Er ikke ofte ute og tenner bål i skogen, så der er jeg ingen klòpper. Var 18 når jeg flyttet fra Norge, så peis tenningen var stort sett overlatt til min far. Min mann er Irsk og vet ikke stort om peis og båltenning (ikke hjemme heller for den saks skyld..). Nei, her stod det dårlig til gitt....Brrrr. Skal pròe meg på peisen igjen. Dritt hus!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Kjøpe tennbriketter, du kan ikke mislykkes med det:-)
* 5 om dagen * Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 ingen varmeovner, men har en varmepumpe som går, også fyrer vi i vedovnen :-) mannen la i i dag tidlig,så tror ikke det er fyr lengre, men vi har 25 grader inne, og det minker på veden,så fyrer ikke opp før til kvelden igjen.... men jeg må spørre deg,hvordan fyrer du opp,siden du ikke får fyr ??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Ingen!!!!!!!!!! 21 grader inne og varmepumpe!!!
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 http://www.klikk.no/hvordantv/bolig/interior/article363837.ece
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 I hele huset tilsammen ... 7. Pluss gulvvarme på ene badet og vedfyring i peisen på stua.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 4 panelovner og 1 oljeovn i bo-delen går for fullt (+1 oljeovn i kjelleren), da bikker det såvidt +19,2 grader. Er minus 13 ute nå. Har oljefyr, men hun vi leier huset av har forseglet pipa (aner ikke hvorfor -ble gjort før vi flyttet inn) så den kan vi ikke bruke :-( Bor i et dårlig isolert hus med digre vinduer fra begynnelsen av 70-tallet.
MintCondition Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 1 på stua 1 på kjøkkenet 1 på badet 1 på barnerommet Fyrer med ved på stua
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #18 Skrevet 5. januar 2010 Ingen, fyrer med ved. uff 14 grader er ikke varmt nei
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. januar 2010 #19 Skrevet 5. januar 2010 Har på Varmepumpe nede og panelovn på badet (gammelt bad) og på rommet til storebror. Blir det altfor kalt fyrer vi på peisen i tillegg=) Men pumpa vår er såpass kraftig at det er ikke mye vi har trengt å fyre....
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #21 Skrevet 5. januar 2010 Har en varmepumpe i hver etasje som står på 21 grader. De er uvurderlige !!! Fyrer som regel litt i klebersteinsovnen på ettermiddagen, og hiver i ekstra før jeg legger meg. Da er den varm om morgenen. Ingen panelovner eller vifteovner.
Marbella Skrevet 5. januar 2010 #22 Skrevet 5. januar 2010 Ingen...har varmepumpe og fyrer ed ved....26 minus idag:)
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 5. januar 2010 #23 Skrevet 5. januar 2010 Ingen. Har varmekabler i gulvet i stue, kjøkken, gang, bad i 1. etg, ingen oppvarming i 2. etg (kun kabler på bad), men varmen går opp fra 1. etg. Det er -10 ute og 22 grader inne.
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 5. januar 2010 #24 Skrevet 5. januar 2010 Vi har en panelovn på mini`s rom og en oljeovn i stua. Og vedfyring Har nå -28 grader ute og 23 grader inne. Fyrer veldig på kvelden så det skal bli litt varmt på morgenen, Men i mårrest i 6 tiden var det 13(!) grader i stua. Heldigvis fyra samboeren i ovn før han dro på jobb så det var 22 grader når vi sto opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå