Gå til innhold

Da har jeg født en liten Casper 04.01.10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten gutt som skal hete Casper 04.01.10 kl 07.27.Han veide 3125g og var 48 cm lang.Hadde termin 20 januar,men han valgte å komme før tiden.Fødselen gikk så utrolig fort til at jeg er førstegangsfødende.

Satt søndag på formiddagen og skreiv på tråden "dette blir en lang natt" med mammas lille venn og termin 080110.Kjente at det begynte å bli mere tak på ettermiddagen/kvelden.Så ringte føden før å høre om å få komme innom bare for en sjekk.Dro hjemmefra ca 21.20 til sykehuset.

Når di sjekket meg var jeg 3 cm åpning,blei lagt på ventestue i 2 timer for å sjekke om det var framgang,hvis ikke skulle jeg få reise hjem.Da jeg blei sjekket kl 24,45 var jeg 4 cm.Blei fløttet over på føden,fikk ligge i badekar etter at vi hadde ligget en liten stund på rommet.Riene var ikke så vonde enda,men kjente dem likevel.Ny sjekk kl ca 04,var 5 cm. Enda en kl 06.45 enda 5 cm.Da tok jm vannet og det gikk bare noen få minutter,så tok riene seg opp,veldig mye opp.Fikk plutselig pressrier etter bare noen få min.Jm sjekket igjen og det var full åpning og hun kjente at barnet var begynt å komme ned.Hun begynte å gjøre klart utstyr i hu og hast.Hun rakk så vidt å ta på seg hansker.Og det var så vidt barnepleier rakk å komme inn før ungen plutselig var ute.

Det jeg brukte som smertelindring etter at vannet var blitt tatt var lystgass.

Jeg husker bare at jeg hylte og skreik inni den maska,hørte stemmen tel samboeren min.Det var den eneste stemmen jeg klarte å fokusere på.Men hørte åsså på slutten at jm sa at æ måtte holde litt igjen når hodet stod i åpningen.Jeg bare ropte at det klarte jeg ikke.

Fikk en stygg rift på innsiden ved endetarm og en del andre små rifter.

Så sleit en del når di skulle begynne å sy dette.Men overlevde nu det åsså.

Så i dag koser vi oss alle 3 på barselhotellet.

Lillegutt koser seg mye sammen med pappa som endelig får koset seg med han.Mamma har jo tross alt gått å kjent lillegutt i nesten 9 mnd nu så.

Lykke til videre til dere som går og venter på deres nurk i spenning.Det er virkelig noe å se fram til.

Blir nu her en stund framover og følger litt med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye med den lille gutten!!:) gleder meg til det er min tur... :) kos dere masse i tiden framover, den går så altfor fort!

Skrevet

gratulerer så super masse:-)!

Skrevet

Gratulerer så mye!:)

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Skrevet

Gratulerer så kjempe mye med gutten deres ;o)

Skrevet

Gratulerer så mye med bebbin:D

Skrevet

Gratulerer masse,nå er vi snart ferdig alle sammen,so har hengt her inne en stund,litt rart og

Skrevet

Gratulerer:O)

Skrevet

Gratulerer så mye :-) jeg har og termin 20 januar... men jeg må nok vente litt lenger før min kommer...

kos dere masse i tiden fremover .-)

Skrevet

Gratulerer :) Gleder meg bare så masse av å lese fødselshistoriene her inne! Kos dere med tiden fremover!

Skrevet

Gratulerer så mye:)))

Skrevet

Gratulerer så mye!! Fødte du på St.Olavs du?

Jeg håper ikke at jeg har så lenge igjen jeg heller! Har termin 11. Januar så kan jo begynne og skje noe snart her også :)

Skrevet

Gratulerer så mye!! Hørtes veldig ut som min første fødsel det. :) Kos dere med Casper!

Skrevet

graulrere så mye! dere har en deilig tid i møte!

Skrevet

Gratulerer så kjempe masse..Kose dere masse

Skrevet

Gratulerer så masse med Casper! :o)

Kos dere ustoppelig fremover! :o)

Skrevet

Gratulerer så masse!!

*4 dager over i dag*

Skrevet

Gratulerer! Så flott! Koselig og fint navn, Casper. Håper det gror fort og greit nedentil og at dere får en fin tid fremover.

Skrevet

Takk for mange koselige gratulasjoner.

Vi storkoser oss alle tre og i morgen får vi reise hjem.

Ja jeg fødte på st olavs hospital.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...