snuppe<3mai10 Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Andre som har opplevd dette? Hun sa hun fikk opp et hjerte og 170 på instrumentet sitt, men det var ikke mulig å høre noe. Hun prøvde lenge, og skjøv og dyttet på magen. Kjenner tydelige spark for tida, så er ikke så veldig engstelig, men er jo betryggende å høre hjertelyd.. Hun ville at jeg skulle komme tilbake allerede på fredag for å prøve igjen.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 trur nok alt e bra!! :-) de barnan di barnan kan vel ligge sånn at man ikke høre bestandig.. men kjenne du liv så trur nu æ det e bra! Ekkelt e det jo selvfølgelig.. spør etter ul vess ho ikke høre det på fredagen!
snuppe<3mai10 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror også alt er bra, men vil spør om ul hvis ho ikke hører noe på fredag heller..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Så lenge hun fikk det opp på apparatet og du kjenner spark, er sikkert alt ok. Men jeg synes også du skal be om UL hvis ikke du får höre noe på fredag. Kanskje du burde gå til JM isteden fremover? De er gjerne mer drevne på bla å höre hjertelyd osv. Lykke til:)
snuppe<3mai10 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2010 Ja, jordmor er nok mer dreven i å høre hjertelyd. Hadde tenkt å gå annehver gang til lege og JM, har neste time hos JM 2. februar.
Mamma til*2 jenter* Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Du skal ikke bekymre deg så lenge du kjenner tydlige spark å siden du var med LEGE så skal du ikke tenke så mye på det. Legene vet ikke helt hvor de skal lete å at man skal holde en stund på samme plassn siden barnet ofte rører på seg å hjertelyden kommer å går litt spesielt når man ligger nede. Desse Fetal Baby Doppler er ikke alltid like lett å fange opp hjertelyd med men det er derfor babyen sparker så du skal skjønne at alt er i orden. Det er jo mulig du har forannliggende morkake å at barnet da ligger mer mot ryggen din enn ut mot magen. Jeg var hos lege i uke 15 å da fant han heller ingen hjertelyd men jeg slo meg til ro å fikk høre den hos jordmor uken etterpå når jeg var inne til kontroll. Hun la doppleren ned mot et punkt,ventet 2 minutt å hjertelyden hoppet frem å forsvant like fort men dette var HELT VANLIG.. Om du er bekymret så kan du alltids bestille deg en Baby Doppler selv på Ebay eller finn.no der de blir solgt til rundt 500 kroner..
snuppe<3mai10 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2010 Synes hun holdt på ganske lenge.. Men er ikke veldig bekymret. På ul sa JM at morkaka lå helt fint. Jenta lå derimot litt kronglete til slik at hun brukte lang tid på å se det hun skulle se. Fikk til slutt sett det hun ville, og alt så fint ut da (23.12). Satser på å høre hjertelyd på fredag hos legen, ellers har jeg ikke noe imot ny ul - det er jo så gøy å se den lille på skjermen.
snuppe<3mai10 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2010 I dag hørte legen hjertelyden tydelig. Var på 144. Det var jo betryggende, selv om jeg ikke var så veldig engstelig siden jeg har kjent spark. Ho kunne ikke forklare hvorfor ho ikke hørte noe på tirsdag, men nå hadde ho byttet batterier på apparatet sitt..
Zeke Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Er det farlig å bruke angel (doppler) husker ikke hvordan det skrives. på barnet, hvor mange ganger "kan" man bruke den i uka?
mamman til to gutter Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er i uke 27 nå og legen fant kun svak hjertelyd hos meg i dag. Vi hørte mye bedre spark i aparatet hennes enn hjertelyden, så det var ikke tvil om at det var liv der:-) Han flyttet seg unna også, sånn at med en gang vi hørte en svak lyd, så kjente jeg at han bevegede på seg og så ble lyden svakere igjen, så det trenger ikke å være lett og høre hjertelyd selvom man har kommet langt.
snuppe<3mai10 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2010 Legen fortalte i dag at man skal høre hjertlyd ved hver kontroll fra rundt 20 uker, og at det var derfor hun ville at jeg skulle komme tilbake siden hun ikke fant den på tirsdag. Men at det ikke alltid var så lett, fosteret er jo ikke så stort ved 20 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå