minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 hei:) jeg jobber 80% som vernepleier i bolig. har jobbet en del ekstra også men kjenner at nå begynner jeg å bli fryktelig sliten.... hvordan er det med dere andre som jobber skift? syntes dere det er tungt? sliter litt med å være mamma til den på 3 hjemme så lurer på om jeg skal få meg delvis aktiv sykemelding?! er 27+5 i dag... ps: husk at alle i kommunalhelsesektor har krav på 133% tillegga sine fordi om de er i perm (etter turnus du hadde den dagen du gikk ut i perm)... bare ett tips
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er 15+0 og merker at jeg er sliten ja.. Annerledes å være annengangsgravid med en liten hjemme man skal ta vare på også.. Jobber også på en helt annen avd nå enn sist, hvor det nå er mye mer stress o.l.. Jeg har fått tilrettelagt slik at jeg går hjem 1 time før hver vakt, pluss at jeg har blitt kvitt aften-dag vaktene mine.. Håper ting blir bedre snart!
Linchick Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er 27+1 og jobber 100% i 2 delt turnus. Har blitt kvitt nettene mine, og kan komme 1 time senere etter aftenvakt, hvis jeg skal på dagvakt. Eneste aberet med denne "tilretteleggingen" er at jeg må ta igjen de forsømte timene. Altså når jeg jobber en dagvakt i stedet for nattevakt jobber jeg altså 2 timer mindre, ergo... jeg må ta igjen 2 timer.... Må også ta igjen de timene jeg kommer senere.... Men når skal jeg få gjort det når jeg allerede jobber 100%?????? Så jeg kommer til å redusere stillingen min nå denne uken. Syntes rett og slett ikke det er vært det. Jeg har overhode ikke kapasitet til noenting annet enn jobb. Og det er ingen som kommer og takker meg etterpå......... Litt småfrustrert over den såkalte "tilretteleggingen" merker jeg. Funker kanskje for en som jobber 50%, da har du liksom noen dager du har fri, og kan jobbe inn litt... Men i 100% stilling er det klin umulig!
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jeg jobber 75% stilling som sykepleier på en ortopedisk avdeling. Det er en veldig tung avdeling, og begynner og merker at det blir mer slitsomt og tungt. Jeg er 23+2 idag. De ukene hvor jeg jobber 3 dager, går det ganske bra. Får litt vondt i ryggen,men går som regel over etter en fridag. Forrige uke jobbet jeg 4 dager på rad, fra nyttårsaften, torsdag, og til søndag. Helgebemanning 4 dager på rad, det var tungt det! Men gikk jo det å.... Heldigvis er jeg blitt kvitt nattevaktene, det hjalp veldig! Hater å jobbe natt, er skikkelig A-menneske. Men jeg jobber med noen herlige mennesker, og jeg slipper å ta de tungste stellene, og får en del avlastning på den måten. Men det er jo mye gåing, og stress, så merker det jo på kroppen. Men det jeg er flink til nå, er å prioritere å få spist i alle fall to ganger i løpet av vakta. Så synes det går generelt bra på jobb, og håper å jobbe frem til permisjon begynner 13,april.
Athene75 Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er sykepleier og jobber 100 %...er 24+4, men kjenner at jeg begynner å bli ganske sliten. Har en gutt på 22 mnd hjemme også, som er ganske krevende. Har kjent plager i ryggen lenge, men nå begynner det å bli vondt foran når jeg går også...så begynner å bli ganske sliten av alt nå...allerede
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Jeg jobber 60% natt som sykepleier på et fysisk lett sted, men det kan være mye "action" der og dermed også psykisk tungt. Ba om å få dag og kveldsvakter nå i graviditeten, og da ble jeg rett og slett omplassert til en demensavdeling isteden. De begrunner det med fraværsrisiko ved gravidite, og avdelingen er sårbar siden det er få på jobb av gangen. Begynner i morgen. Gruer meg skikkelig... Skal være fysisk ganske lett der sies det, så vi får se. Jeg er glad for å slippe netter, men vil jo egentlig være der jeg jobber til vanlig.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er i uke 26 og jobber 90% som spl på en ganske fysisk tung avd, og med utrolig mye gåing. Får tilrettelagt slik ay jeg slipper kveld og helgvakter pga større belastning da. Etterhvert er planen at jeg skal jobbe mer med kontorarb, rydde litt i dokumentasjon osv.. Og holde litt kurs for medarb. Ikke så mye i avd./stell m.a.o.. Er planen i allefall, vi får vel se i praksis, ofte sykdom på morgenen og da funker det jo ikke å sitte foran pcen bare. Men om dere har jordmor på jobben (bedrift helsetjeneste) så anbefaler jeg dere å ta kontakt med henne. Hun har blant annet hjulpet avd.leder å søke div. støtte fra NAV, tilretteleggingspenger ++ Og så får jeg tilgang på fysio, kiropraktor, manuellterapeut, samtaleterapeut (!).. hvis jeg skulle ønske det..
JKM09 Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Jeg er i uke 21 nå å har hatt problerer med bekkene noen uker nå. Jobber som sykepleier på en travel og hektisk medisinsk avd. Mye springing og masse stress til en hver tid. Har forsøkt tilrettelegging på jobben men endte til slutt med 50 % sykemelding da dette ikke fungerte. Går nå bare halve dager å kjenner at det er mer enn nok. Er helt knust i bekkenet når de timene er over. Har blitt fortrolig med tanken på at jeg ikke vil komme tilbake i 100% resten av svangerskapet og prøver å jobbe så mye som jeg klarer. Håper på å kunne stå i jobb til permisjon, men må nok belage meg på en fullstendig bekkenløsning etterhvert. Gruer meg til dette, men tar hver dag som den kommer. Blir ett langt svangerskap gitt... Men skal ikke klage hvis jeg kan få en frisk baby i mai:)
megoglille Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Jeg jobber også på sykehus, på kirurgisk avd, går egentlig 3-delt turnus, men ble kvitt nattevaktene rett før jul. Jeg er 24+0 idag og synes det begynner å bli tungt ja, jobber 100%. Har en på snart 3 år hjemme og føler at jeg er litt for mye sliten og kjedelig for tiden.. Jobber en del overtid og det er ofte hektisk på jobb, mye stress og mye ansvar. Skal til jordmor i morgen på kontroll, skal snakke med henne da om arbeidsbelastning og høre hva hun anbefaler. Det går vel mye på hva jeg føler selv at jeg orker, men det er jammen ikke lett å be om tilrettelegging alltid heller. Men babyen kommer først uansett. :-)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Ang å ta igjen nattevaktstimene, så tror jeg ikke det er riktig. Jeg har hørt at du har rett på nattevaktslønna di, selv om du går en dagvakt eller kveldsvakt istedenfor når du er gravid, dette er jo tilrettelegging. Og tror at det er nav som skal dekke dette. Dette bør du sjekke opp i.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Jeg jobber 75% som sykepleier på medisinsk avd på sykehus. Og jeg kjenner nå at jeg blir mer sliten og begynner å få vondt i ryggen/bekkenet. Jobbet nyttårshelga og da måtte jeg ringe meg syk på lørdagen pga smerter i magen og ryggen, det kom seg heldigvis og jeg gikk på jobb søndagen. Noen av personalet jeg jobber med er flinke å hjelper godt til slik at jeg kan gå med gruppeansvar og legevisitt, da slipper jeg å gå i stell og springe så mye rundt. Merker at dette gjorde det helt ok å gå kveld dag nå på tirsdag og onsdag. Men må jeg gå mye i stell fremover må jeg si stopp. Skal prøve meg frem til slutten av mnd, da skal jeg til legen på kontroll. Blir det for gale må jeg jo bare snakke med sjefen ang tilrettelegging.....de er jo plikitge til å tilrettelegge i avdeling eller omplassere meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå