Gå til innhold

kan jeg stole på dette ? Modellbyrå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte inn søknad med portfolie av meg og min datter for å bli mor-datter modell osv, nå har jeg fått svar om de ønsker å gi oss 3 års kontrakt mot avgift.. om vi vil være med, det er modellbyrå som har oss på arkiv osv om noen skulle være intressert i å ha oss med i reklamer osv..

Vet ikke helt om jeg stoler på dette siden vi må betale.. snakk om 1300 kr hver??

Hjemmesiden ser veldig seriøst ut og mye bra historier men tviler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøse byråer krever ikke betaling.

Skrevet

Du betaler for en plass i arkivet, men at dere får oppdrag er noe annet.

Vi meldte inn guttungen i et internasjonalt byrå i England bare for moroskyld, men har ikke fått noe mere etter det.

Skrevet

Jo det tror jeg faktisk de gjør men hvorfor vil du gjøre datteren din til modell? Hufff:/

Skrevet

Okei, googlet opp modellbyrået litt her nå og ser virkelig ikke bra ut, mange klager osv. Dropper det..

Skrevet

BRA du dropper det!

det er mange som prøver seg på dette - å utnytte håpefulle....

Du skal ALDRI måtte betale for å jobbe som modell, og det å stå i et slikt "arkiv" betyr ikke at dere får jobb, mest sannsynlig er det svindel..

Jeg opplevde dette i usa, det kom en såkalt modellspeider bort til meg, og ba meg møte opp på et møte ifht å bli "en av dem", det viste seg å være et sånt arkiv på nettet som du sa, og jeg måtte betale for å være der...de garanterte ikke jobb, jeg brukte såklart sunn fornuft og gikk derfra! heldigvis, for jeg sjekket på nettet senere og så MANGE som hadde betalt, som ikke hørte noe mer, og MANGE advarsler mot dette..

Skrevet

Da gutten min var liten fikk han modelloppdrag. Vi ble kontaktet direkte av det reklamebyrået som hadde oppdraget (barneklær), og stilte opp på noen bilder. Vi betalte aldri noe for å stå i noen arkiver, men reklamebyrået hadde jo bildene i arkivet sitt og tok kontakt for andre oppdrag senere.

Ville ikke betalt for dette, men det er min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...