Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=581312 Hva mener dere om dette da jenter? Jeg må innrømme at hvis de innfører slikt i Norge, frister ikke akkurat flytur så veldig mye mere:S
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 På en måte, så syns jeg det er bra at de kan sjekke alt for bomber og slikt.. Mye tryggere.. Og det ser jo ut som om man desverre må innføre slikt med alle disse selvmordsbomberene der ute.. :s Men.. Jeg liker ikke at de faktisk kan se kroppsdeler.. Og sånt.. Noe så pinlig.. Har ikke lyst at den kjekke vekter fyren skal se mine hengepupper, intimpiercinger, silikoninnlegg (om jeg hadde noen.. ) og valker.. :s
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Hvis det kan få ned folks bruk av fly er jeg tilhenger.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Ser ikke helt problemet med slike scannere. Hvis det øker sikkerheten og korter ned køene er det da bare supert. De som ser på bildene bryr seg da nada om det de ser annet det som er ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg synes det er helt ok, ettersom målet er å avsløre mennesker som ønsker å ta livet av andre flypassasjerer - meg, om jeg har uflaks. Jeg tenker at en person som ser noen hundre nakne kropper om dagen bryr seg fint lite om mine pupper og intimpiercinger. De går nok passe lei.
sånn ca Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Er ikke no fan av det, men kunne sikkert ha gått igjennom en slik selv. Men jeg er ikke så positiv til at barn også skal nakenskannes.....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er for. Jeg vil heller at noen ser meg naken enn at flyet skal sprenge i luften og jeg og familien dør. En naken kropp har de da sett mange av før. Og blir dette innført har de jo sett MANGE før meg.
Libido- Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Kjempe bra!! De ser deg jo ikke direkte! For den som kontrollerer bildene sitter på et eget lukket rom. Du vil ikke kunne se personen og omvendt. Dessuten er det jo bare et røntgen bilde.. de ser deg jo ikke naken =)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Så lenge strålingen ikke er farlig, og det ikke er alt for resurskrevende, ser jeg ikke problemet. Jeg setter det som en selvfølge at alle utgifter til sikkerheten dekkes av passasjerene. Å fly er for billig som det er så noen offentlig subsidiering er jeg ikke tilhenger av.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Da vi lever i en tid med terrorisme og angrep mot/på fly er en realitet er jeg veldig glad for om de endelig bestemmer seg for å innføre røngten scannere på flyplasser, dette vil være et tiltak som vil øke sikkerheten betraktelig. Å føle seg flau fordi man blir eksponert tror jeg ikke man skal bekymre seg så veldig for, bildene på en scanner blir som et røngten bilde og det er noe helt annet en om man skulle stått der naken liksom, desuten vil de som ser gjennom scanningen sitte i et avluke så man ikke ser hverandre, tenk deg alle de passasjerende som vil gå gjennom dette hver dag, de som driver med dette har jo et proft forhold til det uansett og leter etter farlige ting og vil garantert ikke tenke over ting som passasjerende er flaue for.. Har man ingenting å skjule ser jeg heller ikke problemet og er mer en villig til å gå gjennom en scanner!!, og hva angår stråling som noen er bekymret for er det ikke noe særlig mer stråling i forhold til dette enn ombord selve flyet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Har måtte kle av meg mer enn én gang på flyplasser!!! Like greit de bare kan fjerne klærne i en maskin da, så slipper vi å faktisk kle oss omtrent nakne!! Det er IKKE morsomt!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Den som skal se bildene av meg er en person som sitter og ser på bilder av "nakne" mennesker hele dagen. Jeg hadde ikke brydd meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå