Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Hei kjøper dere sprinkel seng først på soverommet eller vugge? Førstegang her å er litt usikker på hva vi skal kjøpe!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Hei... jeg er oxo førstegangs... sprinkelsenga er oppe på babyrommet... i begynnelsen skal han sove i bagdelen på vogna inne på vårt soverom (gidder ikke bruke penger på vugge, bare den første tiden)... I stua skal vi sette opp en lekegrind som vi hever bunnen på, så han kan ligge der, så tar vi to fluer i en smekk der å... grinden kan vi jo bruke en stund...
MadameMimm Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Kjøp sprinkelseng, den har du bruk for lengre....selv arvet jeg en vugge som babyen sov i på dagtid i stua, frem til han begynte å sove ute i vogn. Hadde ikke orket å kjøpt en vugge dersom jeg ikke hadde arvet den, nettopp fordi man har bruk for den så kort tid, men det er jo bare meg...
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Tror de fleste kjøper sprinelseng til soverommet, og så har man eventuelt vugge eller urv i tilegg, for står f.eks i stua. Slik gjør i hvert fall vi det ) Sprinkelseng må man ha uansett, for vugge man kun brukes de første månedene.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 vugge er kjempekoslieg men kan ikke brukes lenger enn ca 6mnd. når krabaten kan sitte selv eller reise seg opp med hjelp av henden (min begynnte med 4mnd gammel) er vugga for usikker og barnet kan dette ut, med mindre du kjorer den fast slik man må gjøre i vogna. når det er sagt, jeg hadde kolikkunge og hadde arvevugge hos mamma og pappa det var en drøm og kunne vugge ungen i søvn. men strengt tatt kjøper de fleste sprinkelseng for den kan brukes til ungen er tre år. mitt råd er riktignok at når du kjøper springelseng kjøp en hvor bunnen kan heves, greit den første tiden når ungen må inn og ut av den om natta. jeg hadde også en hvor den ene siden kunne tas ned. da hadde jeg den helt inntil min seng og med en ekstra madrass ble det liksom en forlengelse av senga mi. det var erlig om natta når jeg skulle amme kunne bare ta henne til meg og legge henne tilbake når hun var urolig hjalp det at jeg holdt hånda mi på magen hennes eller bare holdt henne i hånda. da var det veldig greit at hun lå så nærme så jeg kunne slumre samtidig. så med mindre du har god råd. kjøp sprinkelseng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå