klar for 3? Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Kan nyfødte bruke ull innerst? Lurer på om jeg leste noe om at det ikke var anbefalt. Men det er jo så kaldt nå. Hvilke ulltype er i så fall best?
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Ja det er jeg ganske sikker på at de kan! Jeg har ihvertfall ulltøyet klart til lillegutten kommer! Nå er det jo så kaldt og da er dte jo ingenting som er bedre enn ull
m-mamma Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Storebror har alltid vært ukomfortabel med det, så jeg vil ikke ha ull direkte på babyen. Men har kjøpt 2-lags, med bomull/syntetfiber innerst og ull ytterst. Storebror er veldig komfortabel med det, og holder seg god og varm. http://www.flust.no/baby-og-smaabarn/babyklaer/stillongs-teddy-longs/ Også har jeg kjøpt en tynn ulldress til å ha utenpå.
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 KLart det er forskjell på barn og! Noen takler jo ikke ull uansett!
Mamasan*i*januar Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg kommer til å bruke ullfrotté og ull/silke fra Nøstebarn på min når han kommer i løpet av denne måneden. Han skal også ligge på et lammeskinn fra Nøstebarn. Både ullfrotté og ull/silke er mykere enn ren ull og helt uten kjemikalier som kan fremkalle reaksjoner i huden. Det koster litt, men jeg synes det er kjempeviktig at klærne er uten kjemikalier helt til å begynne med i alle fall, det blir mindre viktig etter som han vokser og blir mer robust. Eller så har jeg sett at Devold har kommet med ganske små bodyer som har fleece innerst og ull utenpå, og de klærne elsker til og med mannen min, som mener at all ull klør.
klar for 3? Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Tror jeg skal ta meg en tur innom Nøstebarn snart og handle litt, ja. Gikk gjennom babyklærne i dag og så at jeg ikke har noe ull i små str.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå