Lene~mor til tre Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Idag når vi gikk til skolen var det - 17 grader ute, er vist meldt like kaldt hele uka. Huff er nesten sånn at man får lyst til å holde ungene hjemme, merker selv at jeg sliter med å gå ute i -17 grader en hel time.. Begge ungene har "kråkestemme" og er småforkjølet også så det gjør det jo ikke akkurat noe bedre. Men vi får vel bare holde ut og håpe at det blir mildere snart.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 oi d tenkte jeg ikke på i dag heller jeg da at jeg kanskje skulle holde junior hjemme... å her er det - 25... men men det går nok bra... bekymrer meg litt for de skal ha svømming i dag... satser på at de får god hjelp til å tørke seg skikkelig.
Lene~mor til tre Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2010 Å hjelpes meg, det jeg synes er rart er at de er ute når det er så kaldt på skolen. Når jeg gikk på skolen måtte vi være inne i friminuttene da når det var over 10 minus, de var jo ute siste skoledag når det var 12 minus ute og de har sikkert vært ute idag også.
trollmamma Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Her er temperaturen ca -22 nå. Ungene er ute i friminuttene på skulen, og det synst eg er heilt greit. Er jo ikkje sånn at dei er ute timesvis i strekk. Ein luftetur på 10-15 minutter gjer da berre godt. I jula hadde me -30 i to dager, da var det kaldt brrrrr!!!!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Her er det "bare" minus 6 idag. Har lagt på rundt minus 10 i en lang periode nå. Er leeenge siden jeg kan huske det har vært så kaldt i en så lang strekk. I fjor tror jeg knapt det var dager med frost her en gang. og kan ikke huske det var snø som lå mer enn ett par dager i strekk maks. Pleier være slik her at vi må si til barna med en gang detkommer litt snø at de må skynte segut for vi vet aldri når den forsvinner igjen. Og nå har den lagt i 2.5 uker.. Og det føles som en evighet.. He he:)) Tar det en time for barna dine å gå til skolen? Det var langt iallefall, går det ikke buss de kan ta? Hvor langt er det? Mine går også til skolen, men de bruker ikke så lang tid.
Lene~mor til tre Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Nå tenker ikke jeg på de korte friminuttene, men de lange på 30 min og siste skoledag når det var 12 minus ute gikk dem i skogen og da var dem ute fra dem kom på skolen og fram til siste time, så d ahar dem vært ute i 3 timer i 12 minus... ja dem dør ikke av det jeg vet det, men synes alikevel det er rart.
Lene~mor til tre Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2010 Ja vi bruker 40 min en vei nå siden det er så glatt og det er få steder det er strødd, nei det går ikke skolebuss og skal vi ta buss må dem ta rutebussen som går kl 08.00 og når dem kommer til skolen da så er det jo 25 minutter til det ringer inn og det tar 18 min å gå til bussplassen også så da kan vi like så godt gå synes jeg.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Ja det er jeg helt enig i. Det var lang vei å gå for dem!! Med tunge sekker og alt. Går dere akkurat utforbi regelen om hvem som har rett på skoleskyss? Her vet jeg om noen som får taxi hvis de har forlang skolevei. Og folk som får taxi når de har kort skolevei om det er f.eks astma slik at de ikke kan gå til skolen. Er urettferdig at det ikke er likt. Høres ut som en vond vei de har å gå også. Følger du dem fram og tilbake? Godt du har muligheten til det da!!
Lene~mor til tre Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2010 Vi har "bare" 2,2 km vei å gå da, grensen for skyss er vel over 4 km så da kan vi vel ikke klage. Vanligvis bruker vi 25 min å gå da på våren, sommeren og høsten. Ja jeg følger dem både fram og tilbake, over halve veien er igjennom byens mest trafikkerte gater før vi kommer til ordentlig trygg skole gangvei. De kan egentlig begynne å gå havle veien selv, men så er det marerittet rundt skolen da så jeg vet ikke om jeg tør pga det, det er kun en vei det går ann å kjøre ut/inn til skolen og der er det gjerder på begge sider og på samme vei går alle barna til og fra skole også så det er et mareritt uten like hver dag... huff. Men det er såpass mye begyggelse osv, så det går ikke an å bygge ut eller gjøre det på en bedre måte heller desverre men dem må jo lære seg å passe seg i trafikken også og jenta mi klarer jo egentlig det nå så jeg tenkte at hun skal få gå hjem de dagene guttungen har færre timer iværtfall.
Agehya Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Her er det "bare" - 5 i dag, så egnetlig er det ganske så mildt. Det har lagt på rundt -10, og så langt ute på kysten er det fryktelig kaldt. Ekstremt høy luftfuktighet, så en blir raskt kjølt ned. Men et lite lyspunkt er at i dag traff sola neeeesten vinduene. Jepp, har ikke hatt sol på huset de siste 3 mnd, så jeg ser fram til litt "gratis" varme. Gammelt, kaldt hus som det er vanskelig å holde varmt i denne kulden... Barna er strålende fornøyde de. Droppet storesøster av på skolen med armene fulle av skiutstyr. Prøvde å overtale henne til å ta akebrettet, men hun skulle på død og liv trene til skidag på torsdag. Er jo søt da, har visst store planer om å gjøre det bra i løypa. Lillesøster er ute og aker i barnehagen hele dagen, så hun snek seg til to dupper når hun kom hjem i går. Skal bli interessant å se om hun holder seg våken i dag.
Jojo x3 Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Her jeg bor er vi ikke vant med å ha det så kaldt så når gradestokken kryper nedover mot -10 (og noen dager enda lenger) så føles det fryktelig kaldt.,,brrrr. Heldigvis kan vi fyre så da blir det deilig å varmt inne. Men minstejenta (2) vil helst ikke ut for tida, bare være inne sier hun... Hun er egentlig veldig glad i å være ute, men dette blir nok for kaldt for henne.
skorpionfruen Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Ja er veldig enig. -24 i dag og det biter i ansiktet. Har innedag med minstemann i dag og det blir vist veldig kaldt i morgen også. Brrrr, glad vi fikk inn vedovn i fjor for å si det sånn. Her blir det mildvær til helga så da får vi komme oss ut og nyte det.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Nå er det minus 28 her.. er glad for at jeg ikke trenger å ut nå mer i dag. Men er vist nok kaldere andre plasser i trøndelag i dag da. - 40 på røros,,, brrrrrr er glad jeg ikke bor der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå