Gå til innhold

Hurra det er julaften i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til Melchor, Gaspar og Baltazar.

Syden 5 januar 2010

Jeg har vært snill pike, jeg har tatt oppvasken, rommet mitt har vært ryddig mesteparten av tiden. Jeg har delt på lekene med jenta på to, jeg lover. Hvis hun ville ha togbanen jeg lekte med lot jeg henne leke med meg. Jeg har vært ærlig og hjelpsom. Jeg har kun drukket alkohol to ganger, i sommer, og det var under spesielle omstendigheter.

Hvis jeg kan gi dere et lite tips; det er en dame der ute som heter Villancicos.. hvis dere har noen gaver med til henne i år kan dere like gjerne gi dem til meg, som fortjener dem. Hun har kanskje ikke ført dette opp på listen sin men helt siden begynnelsen av desember har hun sett en ganske stygg rompefilm om og om igjen. Dessuten forpester hun et forum kalt "Din Baby" med penisprat.

Håper reisen deres har gått fint, om det ikke regner i morgen skal jeg ta med mann og barn for å se om jeg finner dere.

Hvis dere ikke ser meg kan dere sende pakkene i posten.

God jul!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Verste er at jeg synes det var en utmerket søknad om pakker, så jeg ble neste fristet til å si at jeg kan stå som din hellige-tre-konger-referanse.

Skrevet

Kjære Patetica

Det virker som om det bare blir litt kull på deg i morgen. Dette da pga. at man sitter ikke og snakker dritt om søte og snille mennsker som ikke gjør en flue fortred, og som ikke er her inne for å forsvare seg. Hadde du vært et snillt og oppegående vesen så hadde du skjønt at Lequio ikke har noe å fare med hverken når det gjelder joyas eller stemme, mens Nacho derimot virker som om han har sakene i behold og vet hvordan glede kvinner.

Dattra di får sikkert mange fine gaver i morgen da hun er et lite uskyldig barn som blir korrumpert av sin slemme mamma.

Din mann får en allerede nevnt film som han har ønsket seg lenge - vil gjenre spice opp ting og tang har han skrevet.....

Men hvis du legger inn et skikkelig høy gir nå og ber offentlig om unnskyldning inne på skravle, så skal vi gjøre vårt beste for at en viss Maria kjapt forsvinner fra arbeidsplassen sin.

Din hengivende

Melchor (Villancicos onkel)

Skrevet

Sug lut, takk skal De ha. De er oppført som referanse.

Villancicos; du er klar over at løgn kun fører til mere kull? Håper du har stor gårdsplass.

Skrevet

HA!!! Har aldri fått kull jeg - men ifølge min onkel så kommer du til å få mye så du kan jo stappe litt opp der sola aldri skinner.

Ellers så sender jeg deg denne som er forholdsvis ganske morsom - selv om onkelen min Melchor ikke ble så jævla begeistret... (litt lang)

Mañana quiero empezar a poner el belén (o los belenes) en mi casa, y, como estoy en crisis, las decisiones que voy a tomar son las siguientes:

Pastores. Para nadie es un secreto que en todos los belenes hay más pastores que ovejas, parece absurdo, pero siempre ha sido así. Por supuesto me veo obligado a deshacerme de todos, menos uno. Instalaremos pastores eléctricos (cercas electrificadas) con el fin de controlar a las ovejas, y, una vez instalado, se plantea la posibilidad de sustituir, en breve, al pastor por un perro con experiencia.

Personajes gremiales. Es sorprendente la cantidad de artesanos que puede haber en un belén: el herrero, el panadero, el de la leña, el carpintero (haciendo una desleal competencia a San José que se ha cogido baja paternal), el tendero,... y sin embargo es, también, sorprendente ver los pocos clientes que hay. La decisión que hemos tomado es despedir a todos los artesanos, es duro, pero no ha quedado otro remedio. En su lugar hemos contratado a un chino, que en un pequeño comercio fabricará y venderá todos los objetos que vendían los artesanos. (Si el chino decide subcontratar 15 menores para sacar el trabajo es un tema en el que no nos debemos meter).

Posadero. El chino se hará cargo también de la posada. Además, últimamente habían llegado quejas de atención al cliente por parte de José y María. La posada podría funcionar con el sistema de cama caliente.

Lavanderas. Que manía tienen en los belenes con lavar la ropa, con lo fría que debe estar el agua, con tanta nieve. Se suprimen los trabajos de lavanderas, que además eran ocupados siempre por mujeres. Cada uno se lavará su ropa en los ratos libres, potenciando así la equiparación de sexos en cuestión de tareas domésticas.

Ángel anunciador. Suprimidos casi todos los pastores, no tiene sentido la figura de un ángel anunciador. Se sustituye por un anuncio luminoso, en donde además podremos anunciar las ofertas del chino.

Castillo de Herodes. A Herodes le mantengo en su puesto, no es que haga mucho, pero manda, y no es cuestión de ponerse a despedir directivos. Soldados, me quedo con dos por razones de seguridad, (que bastante calentita está la zona) pero los externalizo. Los contrataré por medio de Prosegur Castillos, para que me presten servicio como guardas de seguridad. Ahorro en costes fijos y gano en flexibilidad.

Paseantes varios. Es sorprendente ver la cantidad de personajes que abundan en un belén sin hacer nada, absolutamente nada. Todos despedidos. Esto lo teníamos que haber hecho hace tiempo.

Paseantes con obsequios. He observado que otro grupo de paseantes, algo menos ociosos, pero no mucho más productivos, se dirige hacia el portal con la más variada cantidad de objetos. Uno con una gallina, otro con una oveja, otro con una cesta, otro con un hatillo (¿qué llevará el misterioso personaje del hatillo?),...

Puesto que todos tienen el mismo destino, organizaremos un servicio de logística, para rentabilizar el proceso. Despediremos a todos los paseantes, uno de ellos se quedará con nosotros por medio de ett, y con ayuda de un animal de carga recogerá las viandas cada tres días y las acercará al portal.

Reyes Magos. Por supuesto con un solo rey es más que suficiente, para llevar el oro, el incienso y la mirra. Eliminamos dos reyes, dos camellos y los pajes. Posiblemente nos quedemos con el rey negro para no ser acusados de racistas, además es posible que quiera trabajar sin que le demos de alta. Tengo que estudiar, también, la posibilidad de dejar tan solo el incienso y vender el oro y la mirra a otra compañía, ya que debemos de reducir al máximo la inversión en regalos de empresa.

Mula y Buey. La única función de estos animales es dar calor. Esta función será desempeñada por una hoguera, que gasta menos combustible. Realizaremos un assessment center con los dos animales, y el que lo supere trabajará como animal de carga en el servicio de logística antes citado.

San José y la Virgen María. Está más que demostrado que el trabajo que hacen ambos en el portal puede ser desempeñado por una sola persona, y evitamos dos bajas de maternidad/paternidad. Por razones de paridad nos quedamos con la Virgen María y, lamentablemente, tenemos que despedir a San José (con lo que había tragado el hombre en esta empresa).

El niño Jesús. A pesar de su juventud tiene mucho potencia, y además parece ser que su padre es un pez gordo. Le mantenemos como becario con un sueldo de mierda, hasta que demuestre su valía.

El Belén queda pues de la siguiente forma: Un pastor, con ovejas en un cercado, un chino con un comercio/posada de 24 horas, Herodes y dos guardas subcontratados, un paseante, por ett, con la mula (o el buey) haciendo repartos, el rey negro (ilegal), la virgen y el niño.

Va a ser mas soso que otros años, pero me he ahorrado una pasta...

Skrevet

:-D

:-D :-D

Hvor fant du den? Jeg mener, du er garantert ikke forfatteren siden spansken var helt korrekt og den var faktisk ganske morsom.

Skrevet

Til informasjon - kan love deg at jeg skriver spansk korrekt ja - men gidder ikke å ta den så seriøst her inne. Lærer å skrive spansk riktig når man må sende en del brev til borgermestere både her og der, særlig i Galicia er det veldig viktig at det er korrekt og riktig skrevet og til herr ærværdige jeg bøyer meg i støvet borgermestrene.... nek hele gjengen.

Fikk den av Nacho.

Gjest sug lut
Skrevet

Får du dobbelt sett gaver? I så fall, hva er nummeret til immigrasjonsmyndighetene? Jeg digger gaver. Men ikke hvis det bare betyr å vente helt til idag.

Skrevet

Nei jeg får trippelt!

Frøken språkforvirra Jr. har nå vent seg til dette med pakker, siden det har vært noe hver måned fra september. Hun sier "Mamma quiero open pakker, quiero open pakkeeeer!"

Gjest sug lut
Skrevet

Flott, hun har forstått det, september til januar er helt passe.

Skrevet

Problemet er vel at jeg svarer med "Yes? Quieres open pakker du da?" - og da er det ikke pakkene som er problemet.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg fikk nå en nagende følelse av at jeg har sagt det samme før som jeg sier i pm. Skyld på min høye alder og entusiasme for emnet.

Skrevet

Du har svar,

jeg har aldri sett deg skrive om det før.

Nå skal jeg ut og svinge flesket så jeg er forhåpentligvis ikke tilbake før om en time, men sannsynligvis tilbake innet et langt kvarter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...