Gå til innhold

La oss få drømmehagen tilbake!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ble denne facebook-gruppen opprettet; http://www.facebook.com/group.php?gid=267929671468&ref=ts

Og jeg oppfordrer alle som vil ha drømmehagen tilbake å melde seg inn! Jo fler vi er, jo større sjanse er det for at vi kan få det tilbake igjen.

Man tuller ikke med slitne småbarnsforeldre! :)

Det er også fint om dere kan sende mail til NRK super, slik at mange viser interesse for å få det tilbake! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVA?! Har de tatt den av? Trodde det kun var noe spesielt i går :(

Nei det går ikke an, Drømmehagen må vi ha!

Skrevet

For dere med avhengige smårollinger - trodde alt barnestoff var flyttet til nrk3/super

MEN snuppa mi er ikke interessert i det hele tatt og derfor har ikke jeg sjekket!

Skrevet

Dette er jo bare en fantastisk nyhet. Drømmehagen er forferdelig. Var veldig poppis her hjemme med makkapakka som favoritt, men vi klarte å finne en erstatning; Istid filmene:) Var på kjøpesenter for å bytte julegaver og på expert gikk filmen. Snuppa satt seg bare ned og ville ikke gå fra filmen. Har satt den på litt i barnetv-tid på kvelden og det fungerer helt supert. Hun er 20 mnd. Og nå prøver hun å si navn på dyrene i stedet for alle de merkelige lydene til drømmehagen.

Skrevet

Det er da helt naturlig at NRK bytter program fra tid til annen... Dessuten går jo Drømmehagen på en annen kanal til en annen tid. Opptak? Og det finnes vel mange dvd'er med Drømmehagen? Tviler på om barnet ditt regerer på at det er samme episodene om igjen.

Skjønner ikke helt problemet... NRK kan vel ikke holdes ansvarlig for slitne småbarnsforeldre! ;)

Skrevet

Ja det finnes muligheter, selv om "jammen det blir jo ikke det samme".

Jenta mi elsket Drømmehagen, og den lille halvtimen med tv har blitt en skikkelig kosestund. Sammen med alle figurene hun har fått.

Det lå sikkert Drømmehagen-leker for mange hundre tusen kroner under juletrærne i år, og da syns jeg det er litt dårlig gjort å ta det av rett etter jul. Men de har vel tjent det de skulle på dette, så nå ryddes det plass til Fantorangen i leketøysbutikkene.

Skrevet

Ja, det er jo absolutt et poeng! Men i dagens kommersielle samfunn, blir det meste "dårlig gjort" om man skal se slik på det.. Mye kunne vært endret på i så måte, men da tror jeg at jeg ville valgt en annen brannfakkel enn at Drømmehagen har byttet kanal og sendetid.. Men det er meg da! Alle om sitt.

Skrevet

Jeg har hørt at drømmehagen kommer tilbake på NRK super om et par uker, men da på dagtid. Da kan de som har mulighet ta det opp;)

Skrevet

Drømmehagen går kl 11 om formiddagen... akkurat som unger over 1 år er hjemme å se tv på den tiden av døgnet. Men det finnes Drømmehagen DVD da for de med unger som savner det veldig.

Skrevet

Kjære dere, det er da noe dårlig dritt!!! :) For det første. Dessuten er det da veldig tidlig å la så små barn se på tv i det hele tatt? Les en bok i stedet hver kveld før senga!! Mye bedre spør du meg.

Skrevet

er så uendelig glad for at min lille ikke bryr seg om det..

blir hodegal av makkapakka å gjengen

Skrevet

la barna deres få utvide horisonten litt da vel!

Mini på 17 mnd er lei hele drømmehagen, og heldigvis for det! Når er det elias og laban som er kult.

Dvd eller film på harddisk (eller for oss som ripper alt) er en flott oppfinnelse :-) Barnefilmer er ofte billige og!

Skrevet

Makan til sutring, det viser bare hvor alt for godt vi har det her i Norge og hvor bortkjemte vi lar ungene ende opp som, ja stakkars, stakkars unger gitt!!!!! Herlighet, det finnes vel noe program som er mer hjernedødt enn Drømmehagen, det må i allefall være Teletubbiene. Hva er det som er galt med at barne-TV kan omfatte flere aldre??? Serien har holdt på i 2 år!!!! Og nå skal FrP bringe dette til Stortinget, jeg finner ikke ord, er det virkelig ikke flere viktigere ting som forgår i verden som virkelig trenger mer oppmerksomhet og folkeaksjon enn dette??? Jeg er så møkk lei sytete mødre som lager store opprop og krever ditt og datt av helt uvesentlige ting som pakker ungene våre bare enda mer inn i bomull (eller best-i-test ull..) slik at de aldri opplever noe motgang eller å kjede seg i ett sekund. Vår generasjons barn kommer til å ende opp som noen bortkjemte, kravstore pyser med null fantasi..

Skrevet

Jeg mente ikke trådstarter men Facebook-oppropet, hvor initiativstarter er så kritisk til Fantorangen og mener han er som i tillegg er "slem, uoppdragen og til tider ufin"........(DB i dag). FrP mere også at NrK "svikter de yngste". De har egen barnekanal som sender fra 07 om morgenen. Uff, jeg får helt MAKK!

Skrevet

Ha ha, helt enig med deg, Lillemus Mei! For et "stort problem" liksom..!

Fatter ikke hva så små barn skal med tv-titting, det er jo kun for at forelrene vil ha fri. Barnet ville like gjerne bli lest eller sunget for. Klart det finnes mye bra av film og tv-programmer, men kan det ikke vente et år eller tre..? Og så kan man da finne noe som faktisk har en viss grad av kvalitet, og ikke henvender seg til unger som idioter (noe det meste av det jeg har sett tilegnet barn for tiden er totalt blottet for, altså kvalitet).

Syns det er trist om en hel generasjon skal vokse opp med slik hjernedød underholdning totalt uten innhold og verdi! Huff! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

ELSKER at drømmehagen ikke går lengre!!

Skrevet

He-he, hva folk kan hisse seg opp over!

At dere ikke finner Drømmehagen interessant viser vel igrunn bare at det ikke er dere som er målgruppa, men barna- og de liker det jo (mange av de ihvertfall).

Synes heller ikke det er noe stort problem at NRK har valgt og ta det av. Egentlig vet jeg ikke om jeg synes det er mest komisk eller skremmende at et av landets største partier faktisk har tatt saken til Stortinget!

Selv har jeg gått til inkjøp av en DVD til 99kr og på den måten kan poden på 1 år få den daglige halvtimen med Drømmehagen. Ikke fordi han nødvendigvis er så avhengig av det, men det har blitt en koselig hyggestund for oss sammen før han spider kveldsmat. Ikke ser vi på det hver dag og sjelden en hel halvtime, men det er tydelig noe som fenger og han ler og danser mens han følger med på filmen. Annen barne tv er han foreløpig ikke interessert i.

Små barn har ikke vondt av å se på tv, de har sjelden ro på seg til å sitte lenge stille uansett. Jeg vil si jeg er mer skeptisk til tv- titting når barna blir eldre og vil nok være mer restriktiv når han blir 4-5 år og mer av det som går på tv blir interessant. Tv kan virke passiviserende, men det kan også være stimulerende, mengden er vel en avgjørende faktor her. Drømmehagen inneholder mye som fenger og virker stimulerende på småbarn, selv om det for oss voksne kan være irriterende og meningsløst.

At barn ser på tv trenger ikke og stå i noe motsetningsforhold til å bli lest for, her gjør vi begge deler!

Er blitt glad i Makka Pakka, Hoppsi Daisy, Hinkel Pinkel og alle de andre jeg! :)

Skrevet

Det var da voldsomt til engasjement her... Selv om man har likt Drømmehagen og vil ha det tilbake, betyr det vel ikke nødvendigvis at man mangler perspektiver eller synes det er den viktigste kampsaken av alt her i verden...?!

Hos oss savner vi drømmehagen veldig. Halv-seks-fremvisningen var alltid kosestund for oss. Men det er jo naturligvis ikke totalt tragedie at det er tatt av... Savner kanskje et litt bedre alternativ, da! Barne-TV for de store barna passer dårlig for småtroll på 15 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...