Gå til innhold

Dårleg lege...??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg var hos legen 1 veke før jul p.g.a masse vonde kynnere, sov ikkje på nettene p.g.a dei var så vonde men dei var ikkje regelmessige. var i uke 24 da. fekk besjed om å ta paracet!!! men da hjelpe jo ikkje nåke. 2 dager før jul begynnte eg å leke fostervann og har ein sprekk på innsida av morkaka. så nå er det kontroll heile tida og inn å ut av sjukehus. synst legen kunne undesøkt meg tidlegere så kunne kansje eg unngått å fått denne sprekken. jordmødrene og gynekologen synst det var rart eg bare fekk besjed om ta paracet.

Men heldigvis er dei på fødeavdelinga så flinke å snille, er i uke 27 nå og håpe nurket kan vente litt med å komme :)

Andre med rare leger eller fått rare svar fra legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Provoserende. Typisk en sånn lege som antar at fordi du er dame (og særlig fordi du er gravid) så er alt du sier overdrivelser! Vært borti sånne før. ja... Håper du bytter fastlege? Håper babyen holder seg der den skal være i noen uker til. Lykke til med resten av svangerskapet! :)

Skrevet

Send inn en melding til pasientklagenemda (eller no sånt), det der hørtes da helt uforsvarlig ut! Om ikke annet så får legen en rapport på seg. Kan jo være flere han/hun har flere rapporter på seg og da blir det vel tatt tak i vil jeg tro.. Kan jo ikke holde på sånn.

Skrevet

Det er dessverre sånn at almennleger ikke har veldig god greie på svangerskap når det kommer utenom de vanlige tingene som å følge opp at magen vokser som den skal, urinprøver ol. Hvis man har problemer utenom det vanlige i et svangerskap bør man derfor ta kontakt med føden eller jordmor som har mye høyere kompetanse når det gjelder svangerskap.

Legen du var hos burde innsett at han ikke kunne nok og henvist deg videre til føden som kunne vurdert deg. Jeg sier som de andre, meld fra, ikke først og fremst for å straffe legen, men mest for å hjelpe andre som kommer til den legen senere sånn at han da lettere innser begrensningene han har.

Skrevet

Huff... Har en dum lege selv...

Da jeg hadde SA i uke 12 og hadde skikkelige sterke etterier, som var like vond som rier... Så sa han: kan ikke forstå at du skal ha vondt nå, ta desse tabelettene de skal hjelpe... Husker ikke hva de heter, men de skulle hjelpe på mensensmerter!!!

En ting er sikkert, de hjalp ikke i det hele tatt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...