Gå til innhold

Flere magesovere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover ikke godt for tia, for lillegullet på 6,5 mnd har begynt å legge seg på magen i søvne:(

Synes det er så skummelt at vi er inne hos han og snur han flere ganger for natten. Har snudd seg fra rygg til mage på golvet siden han var 3,5 mnd, men har enda ikke helt knekket koden for å snu tilbake. Så når han legger seg på magen, kommer han seg ikke andre veien igjen:(

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en som sov på magen fra han var ca 6 uker. Oppdaget at gutten min sov plutselig 2 timer i steden for 5 min da jeg la han over på magen. Så jeg har latt han ligge på magen hele tide.

Tror når han klarer å snu seg at man ikke trenger å være redd lenger. Hvis du ikke klarer å roe deg ned, kan man jo få kjøpt sånn puste alarm.

Men snakk med helsestasjonen de har sikkert noen gode forslag:D

Lykke til

Skrevet

sp lenge han vil ligge den vei så må det vel være greit, tenker jeg. her begynte klompen å ligge på magen da han var knapt 3mnd, det var da han snudde seg. vi hadde noen heftige krangler siden jeg syns det var skummelt og snudde ham, men til slutt måtte jeg bare gi meg. det bli ikke søvn på noen av oss. nå er han 10mnd og sover fremdeles på magen:)

Skrevet

Helsesøster sa til oss at når de klarte å snu seg selv, så var det greit at de lå på magen.

Skrevet

Så det er greit selv om de ikke klarer å snu fra mage til rygg også?

Greit å høre hva andre har gjort:)

Skrevet

Vår jente har også elsket å ligge på magen siden hun klarte å snu seg rundt:) Det gjorde hun da hun var 3,5mnd. Snudde seg begge veier da. Foreldrene mine satt barnevakt forhenne for en stund siden, og var jo selvsagt inne ofte og sjekket til henne. Hver gang hadde hun snudd seg på magen, og hver gang hadde min mor snudd henne over på rygg igjen. Da våknet hun jo og til slutt ville hun rett og slett ikke sove igjen, så min mor tok henne opp. jeg bare lo av henne og sa at hun pleier å sove på magen om nettene, da ble hun litt sjokka. Men de sier jo det at så lenge barnet snur seg selv, er det trygt å la de sove på magen;)

Skrevet

Trollet begynte å sove på magen rundt 6,5 mndr gammel han også.

Jeg legger han på ryggen, men lar han sove som han vil. Han snur seg uansett med en gang. I begynnelsen snudde jeg han før jeg la meg, men ikke nå lenger.

Ikke mye du kan gjøre, vi kan ikke kontrollere alt de finner på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...