Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det naturlig at melken ikke kommer før babyen er født? Jeg har termin om en uke og har ikke noe væske i brystene.. Blir litt småbekymret for at jeg ikke skal få melk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 37 og har oppdaget en dråpe komme fra brystene to-tre ganger, men det er egentlig bare flaks at jeg merket det. Dette har skjedd på natta og oppdaget det på mine faste natteturer på toalelettet.

Skrevet

Melkeproduksjonen skal vel egentlig ikke starte for fullt før etter at du har født. Har lest et sted at det er først når morkaken kommer ut at produksjonen starter av den melken som babyen skal ha.

Jeg måtte teste det en gang for å se om jeg kan få ut noe i det hele tatt, og det kom ut noen dråper. Men dette er ikke den endelige melken.

Drømte i natt at jeg kunne fullamme og var sååå lettet. Men her sitter jeg jo like gravid ennå, det er bare å vente til den lille kommer..og ta problemer som skulle oppstå da.

Mme er også ganske bra den dag i dag, så hvis du ikke kan amme så har du god erstatning.

Skrevet

hei:)

jeg hører ikke til her på tre dager enda men måtte flire litt når jeg leste dette for det var som jeg skulle skrevet det selv sist jeg var gravid:) var veldig bekymret for dette med den melka... men skal si, jeg hadde full pupp bare litt etter ho var kommet ut, kunne nok ha fora hele avd med morsmelk, jordmor bemerket det også:) så slapp helt av, du må ikke ha råmelk nå, den kommer med babyen:) og ikke bekymre deg, det kan stanse produksjonen...

lykke til med fødsel,baby og ammming :)

Skrevet

jeg har tredje mann i magen, og har aldri hatt melk i svangerskapet. Nøyaktig 24 timer etter fødsel er jeg dolly parton og har melk som bare det i så mange måneder jeg vil. Så du trenger IKKE ha noe før du føder, vær bare glad for det!

Skrevet

Hos meg kom melken for fullt ca. tre dager etter fødsel forrige gang. Stein-harde monster-pupper og hauger med melk.. Rart og fint på en gang.. :)

Skrevet

Jeg har både råmelk og "normal" melk, men jeg må innrømme meg skyldig at jeg har melket meg selv litt :P Har termin om 5 dager så jeg håper at jeg snart føder...

Men jeg må spør dere som har født mange ganger før. Er det virkelig så vanskelig å få i gang ammingen? Jeg har lest masse om det og er forberedt på hva jeg "må gjøre". Jeg mener hvis man har melk nok og har forberedt seg på hvordan barnet skal suge og sånn, kan det være så vanskelig?

Jeg er jo førstegangs fødende og sikkert en av de som tror de vet alt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...