lenepile Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Noen her som vet om man kan ta tatovering mens man er gravid?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Det er ikke lov i norge, det anbefales hvertfall ikke!!
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Man kan fint ta tattovering når man er gravid, men med tanke på eventuelle infeksjoner så ville jeg ventet. Du kan også ende opp med en tattovering som ikke blir pen da huden strekker seg når man er gravid og tar du i korsryggen kan du få problemer med å få epidural ved fødsel. Jeg ville ventet om jeg var deg. En graviditet varer ca. 9mnd. En tattovering varer livet ut
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Klart du KAN, men du bør ikke og en seriøs tatovør med respekt for faget tatoverer ikke gravide.... Nå skal jeg ikke være noen moralsk vokter altså, for jeg tatoverte meg i begynnelsen av august 2007 og fikk ny time i begynnelsen av sept, når tatoveringen var grodd, for å friske over engang til før den var ferdig, og i mellomtiden ble jeg gravid (fant det vel ut uka før jeg skulle tilbake) Men tatoveringa ville jeg ha ferdig, og skjedde ingenting med meg... Men har jo med infeksjoner og adrenalin og gjøre (anbefales ikke å pierce seg heller når man er gravid pga det, kan hos mange bli en belasting for fosteret) Men er jo en eventuell infeksjon som kan være veldig farlig for barnet, så anbefaler deg å vente de mnd du har igjen... Bedre føre var vet du!
lenepile Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2010 Takk for svarene =) jeg hadde time for å tattovere meg på leggen, men tror jeg venter da siden det ikke er anbefalt... best å være på den sikre siden absolutt så ville bare høre for jeg gjorde noe...
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Lurt av deg å vente og da har enda mer å se frem til;)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 jeg ville ha ventet til etter graviditeten, kroppen har nok og styre med ang den og trenger ikke og skal hele en tattoo i tillegg. da kan man lett få infeksjoner o.l
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Det er ikke det glupeste å gjøre når man er gravid. Kroppen er litt større enn vanlig, huden strekt osv. Så med tanke på hvordan den kan bli etterpå bør/skal man vente til kroppen er litt mer normal. Også har man infeksjonsfaren, og ikke minst smertene man har når man tar en tatto. Da strammes så mye muskler i kroppen, og det kan uroe den lille litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå