Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 .. legen har frarådet meg å bli gravid igjen, da jeg nesten døde under sist fødsel. Kroppen min vil neppe tåle belastningen av et svangerskap og jeg står i risiko for å miste livet. Jeg har et barn slik som ting er i dag, og dette barnet er 2 år. Folk (som ikke kjenner oss) har begynt å spørre om når nr 2 kommer.. Dette er så utrolig sårt, for lysten på et barn til er nesten overveldende i hverdagen. Hva ville dere gjort? Tatt sjansen?
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg hadde ikke, med viten og vilje, tatt sjansen på å kunne dø fra det barnet jeg allerede har. Ville heller undersøkt mulighet for adopsjon eller å bli fosterhjem
Kongeørna Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Nei, så absolutt ikke! Du tar ikke sjansen på at barnet ditt skal vokse opp uten mor, ikke når du har fått beskjed om at det er en reell fare. Det finnes andre måter å få barn på, vet du.... Jeg har "bare" født tre av mine selv.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Nei, jeg hadde ikke tatt sjansen når legen har frarådet det. Tenk at du er heldig som har et barn, og at dette barnet trenger en frisk mor, og at du faktisk risikerer å gjøre ungen din barnløs for å få et barn til.. Hvor er logikken i det? Vær åpen med de som spør, og si at dere er glad dere fikk en, men at dessverre så blir det bare med ham/hun. Så skal du se noen som blir flau for å ha spurt om noe så privat som andres familieplanlegging!
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 signerer vinterflickan !
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 må nok si meg enig med alle andre som har svart.... hadde ikke tatt sjansen for at mitt barn skulle miste mammaen sin.. addopsjon?? fosterhjem?? surogatmamma... ? eller bare aksepter det faktum at du "bare" har ett barn, nyt det og følg det opp....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Er det fastlegen som har sagt dette? I så fall hadde jeg kanskje snakket med en fødselslege/ spesialist for å få dette ordentlig forklart slik at det blir lettere å akseptere. Hvis det virkelig ikke er mulig for deg å gjennomgå et svangerskap uten å risikere livet, så er det galskap av deg å ta sjansen på dette. Her må barnet du allerede har komme i første rekke! Har du tenkt på adopsjon eller fosterbarn? Skjønner at det kan virke fristende å "ta sjansen", og tenke at det sikkert går bra, men håper du lar fornuften seire likevel:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Jeg fikk også den beskjeden etter min første ble født. Jeg svevde mellom liv og død i 3 dager. Jeg var knust. Og iallfall når forholdet gikk under. Jeg møtte en ny mann, sa i fra med en gang det ikke kom til å bli barn med meg, han aksepterte det. Men etter noen år sammen ble savnet stort for min del. Oppsøkte lege igjen og sa at jeg ville gjerne ha et til barn. Dette var en ny lege, og sammen med han fant vi ut at vi kunne prøve. 6 år etter min første er født kom nr 2. Svangerskapet her var også tøft, men ikke på langt nær som første, pluss jeg fikk tett oppfølging. Om noen år skal vi prøve på nr 3. Jeg vet at for hvert svangerskap jeg belaster kroppen med så utsetter jeg meg selv for fare. Men for meg er det verdt det. Og med god oppfølging fra sykehuset føler jeg meg trygg. Snakk med en annen lege, og oppsøk spesialister. v
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå