mamma til tre nydelige jenter Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 hvis du har smerter i føttene som du tror har forbindelse med hevelsene ville jeg ha sjekket det opp med tanke på blodpropp. bedre med en sjekk for mye enn for lite.
CJB Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Er en smule hoven i beina også, og har til tider mye kramper som gjør sinnsykt vondt. Men det er vist helt normalt
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det sier seg selv at hevelser i beina er smertefulle. Blir som brystspreng, det presser og sprenger. Gå på apoteket å kjøp støttestrømper. Koster rett i underkant av 200.- trenger ikke å handle de dyre på bandagist, de koster godt over 500.- Ta sokkene på om morgenen før du står opp. På apoteket kan du enten hløpe sokker på ankelmål eller på skostr. Mål derfor rundt ankelen etter at du er blitt massert/drenert slik at du fpr dem stramme nok. Sitt med beina høyt når du har annledning og la partner eller andre massere. Husk å bare massere oppover, dytt vannet opp igjen!! Legg gjerne en pute under føttene om natten eller tipp opp sengen på noen bøker eller annet. Slitsomt om man har halsbrann i tillegg og gjerne sitter å sover... Lykke til!!!
b77h Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 ja, tipsene over her er bra: støttestrømper (jeg vil anbefale beste kvalitet om du er mye plaget), opp med bena når du kan + beveg anklene for å hjelpe til. Jeg har også vært litt bekymret fordi det strammer veldig i ene leggen, og det er alltid den som er mest hoven + har fått masse skjemmende blå blodårer der. Men det er visst vanlig... Har du kramper i tillegg vil jeg anbefale deg tilskudd av magnesium + mest mulig basisk kosthold (syre kan gi kramper i musklene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå