Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 med bøyle. Noen som erfaringer med disse? Hvor gammel var ungen da dere brukte den for første gang? Hvor kjøpte dere den? Pris?
Månefeen ♥ Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Erfaring med disse? Hehe, hadde det når jeg var liten, mine søskenbarn og venner hadde de, min nevø har en og lille snupp har en. Hun er 7mnd, og begynte å sitte i den når hun var stor nok til å sitte. Var vel når hun var rundt 5mnd hun satt litt og litt, nå kan hun sitte en stund. De gir utrolig bra støtte! Hun har sittet i ikea stol også, og den hang hun i i begynnelsen så vi tok hun opp med en gang. Men tripptrapp satt hun rett og fint Hos oss var det ikke noe spørsmål, barnet vokser med stolen. Kjøpte den på babykos, ga ca 2500 inkl bøyle og to sitteputer.
Tommage♀♂ Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Vi har til begge våre. Ikke Stokke sin, mne den andre. Koster alt for mye, tror vi betalte rundt 1300,- pr. stol, og bøyle kom muligens utenom. Så noen ganske ok på Europris her forleden til 499,- eller 599,- men aner jo ikke noe om kvaliteten på de da. Våre er hvertfall stødige og gode.
Tommage♀♂ Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Enten var det Møbelringen eller så var det Bohus. Holder en knapp på møbelringen!
Tommage♀♂ Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Her er den: http://www.mobelringen.no/kolleksjon/produkter/barn-ungdom/stoler/kiddo-12080/nb Var billigere enn jeg husket også=)
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Er oppvokst med tripptrapp selv, og har det til begge ungene. Minste fikk sin til jul når hun var 6 mnd, og har brukt den hver dag siden. Har bøyle og "babyrygg" på enda (18 mnd), men vi kjøpte aldri pute til den. La nedi en pute til å sitte på de første mnd. Selv brukte jeg min til langt inn i barneskolealder, og jeg har ingen ambisjon om å overføre noen av barna til "voksenstoler" før de er lange nok til å slippe å forsvinne under bordkanten Prisen på vår var vel... ca 1100 tror jeg, pluss babypakken med bøyle og rygg (den kostet vel ca 400). Storesøster sin er kjøpt uten babypakke, til samme pris som den andre. Begge kommer fra Barnas Hus (og det var tilbud da de ble kjøpt, tror de ligger på ca 1300 til vanlig)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Om den ikke er fra stokke er det ikke en tripptrapp stol.
passilurken Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 jeg har stokke sin tripp trapp, men ser at stolen til ikea er myyyyye bedre når ungene er små. vi har den billigste til ikea hos mormor og bestefar, og han sitter utrolig mye bedre i den! nå er poden 10mnd og ikea er fremdeles mye bedre. dessuten er den lettere å rengjøre i og med at alt er plast. puten er lett å hive i maskinen. ikke kan han reise seg opp i ikea-stolen heller. det gjør an med tripptrappen. dessuten har ikeastolen bord... ufattelig praktisk! tripp trappen er selvfølgelig bedre når han blir større, men som begynnerstol ville jeg heller hatt ikea sin. med bord og pute koster den heller ikke mer enn 235... stokke sin betalte vi 1700 for meg puter, bøyler, sele og ryggforlenger. og det var på tilbud...
Tweak Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Vi skal ha stokke tripp trapp (som en anonym her sier så er det kun stokke som har Tripp Trapp, det er et registrert varemerke! :-) Har kjøpt stoler i gave til nieser og nevøer etter hvert som de ble født og utover våren kjøper vi nok til oss selv. Mamma jobbet på stokke før og har fremdeles gode kontakter der, så vi får kjøpe B-varer. :-D Betaler usle 600 for en stol og da er det med bøyle og polstring!
Lea Laus Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Kjøpte min på Babyprofsen i Svinesyden. 1500,- og da fikk jeg med: pute, bøyle, og sånn plate for å ha på bordet.
soleia Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Me kjøpte med bøyle og babyrygg på Barnashus. Var på tilbod, og kosta 1100 for stolen og 350 for babydelen. Guten vår har site i stolen sidan han var 6 mnd. Han dingla litt i starten og sat ikkje så lenge om gangen, men no sit han veldig fint (7mnd) Har ein gamal Kiddo hjå foreldra mine, men den sit han dårlegare i, pga den er mykje romslegare og gjev difor mindre støtte. Desse har og kortare støttebein, slik at dei er lettare å velte bakover om ungen sparkar frå i bordet. Såg ei skreiv her inne at dei hadde måtta bytte ut alle Kiddo stolane i barnehagen pga fleire velt bakover. Det fylgde med ekstra plastforlengar med babypakken til tripp trappen, så kan ikkje skjøne det skal vere mogleg å velte den stolen bakover. Er alt i alt svært nøgd med Stokke tripp trapp. Med babypakken med plastrygg er det ikkje nødvendig med nokon annan stol i starten (trur den løysinga er ganske ny) Har likevel tenkt å kjøpe Ikea sin, fordi den er så grei å ta med på besøk.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Vi har litt forskjellige Tripp,trapp stoler. Vi har den "vanlige" stolen, som vi kjøpet for rundt 1200 på Barn og utstyr. Også har vi arvet noen slike som vi har på hytta. Kjøpte en lignende på Trumf (nå Flust) og den fungerer veldig bra, lille tupp er veldig fornøyd med den. Og den kostet ikke mye. Men jeg kjøpte 4 stoler fra barnehagen her for litt siden, det er tripp trapp stol men ikke de vanlige. Ungene syns de er veldig gode å sitte i, 7 og 8 åringen liker de veldig godt. 12 åringen vil også ha, men syns hun selv er litt for stor også. så hun bruker alltid de andres stoler når de ikke bruker de. Jeg også syns de er gode å sitte i. Vi skulle ha de i kjelleren til tegnebordet vårt, men de endte opp i stua siden de ville heller ha de der. Så stor fare for at jeg må kjøpe fler om de har....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Hold deg langt unna Kiddo ihverfall, den har vi hatt flere uhell med. En gang falt ungen mellom ryggen og setet, og aller værst, nå i jula tippet den bakover! Jenta på 10 mnd sparket fra i bordet og stolen tippet over så hun smalt i gulvet.. Ville kjøpt Stokke sin Tripp Trapp stol, uten tvil. Har Ikea sin hos besteforeldrene og den fungerer greir den også, ,men gir liten støtte til de minste.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Du kan jo skjekka Finn.no om du ikkje har råd til ein ny.. da gjor eg å fikk den for 400kr (var 8år gammal) så kjøpte eg babypakken utenom te 400kr.. men når di er så gamle som den eg kjøpte så passer ikkje ryggplata men bøylen passa. Å mi på 8,5 mnd sitte heilt perfekt i den uten ryggplata
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 Tripptrapp funker selv om den er mange år gammel Fant på loppemarked for 50 kroner. Den hadde ikke bøyle da.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 Veldig fornøyd med tripptrapp, alle ungene har hver sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå