Gå til innhold

Ang klamydiahjemmester- en gang for alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemmetesten går ut på at du sender inn urinen din til en laberatorie, og så får du svar på prøven om etter en tid (1-2 uker).

Det tar like lang tid (gjerne også lenger) som det gjør hos legen.

Det er vanligere å få feil svar

Det koster penger (hos lege er det gratis)

Dersom du sender inn test til lab, og får tilsendt positivt svar må du til legen din for å ta testen en gang til- for å få resept på medisin.

hjemmetest=bortkastet tid og penger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt klamydia, men kan levende se for meg at jeg hadde betalt i dyre dommer for en hjemmetest. Skulle den vise seg å være positiv måtte jeg jo bare bitt i det sure eplet og oppsøkt legen, men takke meg til å slippe! På små steder er det lite kult å måtte be om en klamydiatest.

Skrevet

Hadde heller gått til lege enn å ta hjemmefest som kunne vist feil. Må være utrolig kjipent å gå rundt med klamydia og ikke vite at man har det. For ikke å snakke om at man er en smittefare for eventuelle sexpartnere.

Jeg stoler på legen og hadde ikke hatt noen betenkeligheter om å gå til ham. Litt pinlig, men det kommer man nok fort over

Skrevet

"Hadde heller gått til lege enn å ta hjemmefest..." hehe, det hadde jeg nok ikke gjort, men jeg hadde heller gått til lege enn å ta hjemmeTEST ;)

Skrevet

Haha, nei tar mye heller en hjemmefest enn å gå til legen!

Skrevet

Ohh, jess:)

Bare 3 og 1/2 mnd. pluss, pluss og så er jeg klar for en real hjemmefest! ;)

Skrevet

Tommage: Hvorfor er det så flaut å be om en klamydiatest egentlig? Jeg kommer aldri til å forstå det. At du har behov for en test betyr at du (WHOPIDO) har hatt sex, det har de fleste av oss. Det betyr også at du kanskje har vært litt uforsiktig med tanke på beskyttelse. Men helt ærlig, hvem av oss har vel ikke en eller annen gang vært det?

At man bor på et lite sted har vel ingen betydning. Uansett hvor du bor er det da bare legen din som får vite at du skal testes for klamydia, og han har da taushetsplikt uansett hvor man bor:)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...