Svipa & lilleplutten Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Ok, dette er et litt teit spørsmål, men hva legger dere i at barna sover natten igjennom? Med en liten baby er jo dette et spørsmål man får titt og ofte og jeg har bare antatt at det var snakk om hvorvidt babyen hadde begynt å sove natten igjennom uten mat. Nå har det imidlertid gått opp for meg at enkelte mener at babyen sover natta igjennom når den sover fra (f.eks) 7 om kvelden til 9 om morgenen, uavhengig av hvor mange ganger den får mat i det tidsrommet. Hva mener dere? Hva er "rett"?
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Gutten vår har siden han var 2-3måneder sovet natten igjennom, og da legges han kl 19.00-19.30, og sover til 07.00-08.00 neste morgen :-)
Ranveig R Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Eg meiner eg leste ein gong at definisjonen på å sove natta gjennom for ein baby var å sove samanhengande frå midnatt til 06 - då får mor ei bra natts søvn. For eldre barn meiner eg å sove natta gjennom er å sove utan avbrudd frå barnet legg seg om kvelden, til det står opp om morgonen (ofte vil det vere ca a ca 19 - 07, avhengig av alder) Eg meiner at å sove natta gjennom er at babyen/barnet søv UTAN oppvåkning, altså at foreldra får ei god natts uavbrutt søvn.
*Pæreis* Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Å sove natten gjennom er som hun over meg her sier. For bebisser fra kl 23/24 om kvelden til kl 06/07 om morgenen. For eldre barn fra kl 19/20 til kl 08/09 om morgenen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå