Gå til innhold

Invitere fadderne mine i bryllupet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig? Hadde onkelen og tanta til pappa, men vi har valgt å stoppe ved egne tanter og onkler på gjestelisten.. Og man regnes vel ikke som faddere etter konfirmasjonsalder..?

Hva har/ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår familie er det vanlig å invitere fadderne sine i bryllupet sitt, så jeg ville gjort det.

Skrevet

Hvis du er blitt kristen, og føler at dette betyr en avgjørende forskjell (himmel og helvete) for evigheten, da synes jeg absolutt du bør invittere fadderne.

Men hvis du bare er statskirkemedlem, og ikke akkurat føler deg frelst av den grunn, synes jeg ikke du skylder fadderne noe.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde invitert faddere, du er jo voksen nå og fadderene har gjort sin "jobb". :-)

Men dersom du har et veldig godt forhold til de så er jo dét en god nok grunn til å invitere de da!

Skrevet

Kommer helt an på hvilket forhold dere har og hvilken kontakt dere ellers har. Jeg har hatt litt kontakt med mine med et par besøk i året og en liten oppmerksomhet til jul og bursdag. Det var dermed naturlig for meg å invitere dem i bryllupet på lik linje med tanter og onkler. Mannen min visste ikke en gang hvem hans faddere var så han inviterte dem ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...