Gå til innhold

Are Olaves eller Are Henning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens vi er igang?

Are Henning blir etter farfaren min Alvin Henning, og jeg har i utgangspunktet veldig lyst å kalle opp, vår første sønn er kalt opp etter samboers farfar.

Men hvis jeg bare skal tenke på navnene så liker både jeg og samboer Olaves bedre. Are blir det uansett.

Er veldig fan av gamle, norske navn :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Bruk Henning. Olaves var finest alene, spar det til neste.

Skrevet

Herregud, hvorfor skal alle ha stygge dobbeltnavn?

Are er sterkt nok til å stå alene.

Skrevet

Godt poeng... :-)

Skrevet

Takk for råd, men vi liker dobbeltnavn, du trenger ikke gjøre det for det :-)

Skrevet

Samenavn... Altså navn som overhodet ikke passer sammen.

Skrevet

Olaves er finest. Henning er gyselig. Beklager. Men vi har jo alle forskjellige meninger når det kommer til navn. Lurer egentlig på hvorfor du ikke vil bruke Alvin heller? det er nyydelig!

Alvin Olaves.... hva syns du? det var vakkert det :o)

Skrevet

Are Youthere?

Unnskyld.

Jeg kommer ikke med det svaret du vil ha, men jeg syns Henning alene er finest.

Skrevet

Ja det er kjempefint det og :-) Men Are er bestemt for lenge siden, liker betydningen :-) Er usikker på Henning ja... takk for innspill!

Skrevet

Takk for innspill, men det blir uaktuelt... ;-)

Skrevet

Nei, jeg kommer bare til å le av sønnen din med det usmaklige dobbeltnavnet sitt...

Skrevet

Hehe, hør på navnet da. Si det høyt til deg selv: ARE HENNING. Det passer jo ikke sammen for fem flate øre jo.. Blir som å kalle ei jente Sofie Marit. Uff og æsj. Og Are Olaves? Uff, nei dere må jo kalle ungen hva dere vil, men begge navnene var helt forferdelig stygge. Sorry mac :)

Skrevet

Hei!

Liker både Are og Olaves. Kanskje best hver for seg?

Henning er jeg personlig ikke så glad i.

Lykke til med navnevalget :=)

Skrevet

Are er vel nok oppkalling etter oldefaren?

Hva med Are Mikal? Det syns jeg er fint sammen:)

Skrevet

Jeg synes alle navnene er veldig fine, men liker dem best hver for seg. Dersom dere gjerne vil ha dobbeltnavn, synes jeg Are Olaves klinger best. Are Henning er veldig tungt dersom dere skal bruke begge navnene til vanlig.

Skrevet

Ville gått for Are Henning, men bare brukt det ene til hverdags... Kombinasjonen er litt tung, men absolutt fine navn.

Skrevet

Enig med hun som sa at det blir litt same-aktig med to navn som ikke passer sammen... Hva med Are-Mattis?

Skrevet

Takk for det :-)

Glemte å si at vi kommer hel sikkert bare til å bruke Are til vanlig.

Men jeg er vedlig fan av å kalle barn opp, sånn at man ser visse navn gå igjen hvis man ser på et slektstre.

Og så går vi for norrøne navn.

Familien liker selvfølgelig Are Henning veldig godt, og ser at det er det de fleste går for her og, så det står øverst nå.

Olaves kan jeg være enig i at passer litt bedre alene, så kanskje hvis det kommer en tredje gutt senere en gang...

Takk for alle innspill som svarte på det jeg spurte om ;-)

Skrevet

Takk for det :-)

Glemte å si at vi kommer hel sikkert bare til å bruke Are til vanlig.

Men jeg er vedlig fan av å kalle barn opp, sånn at man ser visse navn gå igjen hvis man ser på et slektstre.

Og så går vi for norrøne navn.

Familien liker selvfølgelig Are Henning veldig godt, og ser at det er det de fleste går for her og, så det står øverst nå.

Olaves kan jeg være enig i at passer litt bedre alene, så kanskje hvis det kommer en tredje gutt senere en gang...

Takk for alle innspill som svarte på det jeg spurte om ;-)

Ble litt påvirket av at jeg er på anonymforum ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...