Gå til innhold

Angående søknadene til NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det jeg må ha med meg til kontoret for å søke om svangerskapspengene?

Jeg er i uke 33 nå så det er vel snart på tide å søke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e jo greit å ta med helsekortet...de skal ha litt opplysninger om far og så termin,det tas en kopi.ellers må du fylle ut om du vil ha 100% eller 80% lønn m.m.ikke store greien egentlig....men behandlings tiden kan ta litt tid ja....sorry...det er nav det....

Skrevet

jeg hadde med meg bekreftelse på termin, dette fikke jeg på forespørsel av jordmor. og så fylte jeg ut et skjema som du får hos nav (søknad om svangerskapspenger) dette skjema er på nav sine hjemmesider også. og så måtte jeg levere lønnslipp. tror det var alt :)

vi venter med inntektsopplysninger fra far da vi ikke vet når han skal ta ut permisjon enda. inntektsopplysninger fra far og når han skal ta ut permisjon må være levert før mor sin permisjon er over.

Skrevet

du må ha med

* bekreftelse på termin (kan få eget ark av lege/jordmor dersom du ikke vil ha hele helsekortet i NAV arkivet)

* lønnslipp for deg selv (dersom fastlønn holder det med siste, dersom varierende lønn så ville jeg tatt med siste 10 mnd for å få mest representativt gjennomsnitt)

* lønnslipp for mannen (trenger bare siste i første omgang - han må levere ny ca 1 mnd før han begynner på pappapermen - dette for å få med evt lønnsøkninger)

også kan det være greit å høre med arb.giver om de har rutine på interne søknader (noen må skrive noen ord, men andre sier bare ifra muntlig) samt at arbeidsgiver må sende bekreftelse på inntekt (eget skjema som du kan få av NAV hvis du får hjelp til å fylle ut søknaden)

lykke til :o)

Skrevet

Hmm men jeg trenger vel ikke ta med lønnslippen min når jeg er arbeidsledig? da ligger jeg jo i deres systemer? Samme gjelder vel mannen min siden han er uføretrygdet?

Er det forresten noen som vet hvordan dette med mamma og pappa perm fungerer da siden ingen av oss egentlig jobber? Mannen min jobber, men bare det som er tillatt itillegg til trygd... Huff så komplisert!

Håper de behandler søknaden på nav-lokal, bor på et lite sted så da tar det ikke så lang tid :-P

Skrevet

Det hjelper desverre ikke å være fra et lite sted da søknadene ikke blir behandlet lokalt. De blir sendt til forvaltningen som er samkjøring for mange kommuner. Jeg søkte for 2 mnd siden og min kom bort i postsystemet til nav så jeg måtte ordne alt på nytt. Heldigvis så søkte jeg i god tid, jeg søkte i uke 26. Nå er jeg 34 uker så da håper jeg at det er i orden før jeg går ut i permisjon om 3 uker. Får håpe det går raskere for deg da!!

Skrevet

Hei! Det eneste du trenger ha med er bekreftelse på termin.. :-) Tidigere måtte man ha med lønnslipp og den slags. Men ikke nå lengre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...