Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegull gulper en del, og og vi bruker noen bodyer fra nøstebarn.

sliter med å få vekk gulpelukten fra bodyene, vasker de på 30 eller 40 grader avhengig av hvor skitne de er, med vaskemiddel spesielt fra nøstebarn for ull, men det lukter enda, syns jeg.

er det noen der ute som har ett godt tips for å få bort lukten:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd med gulpelukt, men mamma stikket bleiebukser til oss i ubehandlet ul. Problemet var at hun røyker, så de STINKET røyk. Lukten satt seg vist ekstra godt pga fettstoffene i ulla. Hun hadde vasket dem før vi fikk dem, uten at det hjalp. Så jeg håndvasket dem først med litt milo,så hadde jeg litt lavendeldråper i skyllevannet. Det hjelp iallefall fint på røyklukten:) Lavendeldråper kan du bla kjøpe hos nøstebarn.

Skrevet

Jeg syns det hjalp å ta mere såpe i. Har også nøstebarn såpa. SÅ lufter jeg de nesten etter hver gang bodyene er brukt, og føler det tar litt av lukta...

Skrevet

Den egne flekkfjerningssåpen fra nøstebarn, gallesåpe tror jeg det er. Den funker selv på tran!

Skrevet

Jeg har akkuratt samme problemet. Føler ikke det blir rent i det hele tatt. Lukter gammel gulp!

Skrevet

Jeg kjøpte også vaskemiddel for ull fra nøstebarn, men føler heller ikke ulla blir rein, og den stinker etterpå. Jenta mi gulper også en del! Pluss at når vi får noen uhell med avføring på klærne, så er ikke det så enkelt å få av. Så kjører på med milo jeg, (ullprogram 40 grader). Den gir ulla en mye bedre duft enn guplelukt :P. Vet den ikke er like bra som spesialsåpen som beholder lanolinen bedre, og kan skade ulla over tid, men de små vokser så fort, og snart er det jeg har av ull for smått igjen. Spesialsåpen bruker jeg nå kunn når jeg vasker lammeskinnet, da jeg bruker gulpeklut under hodet for å skåne ulla for gulp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...