FruFrydmedtotette Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Er i uke 17 nå,og de siste 3,4 ukene har jeg vært plaget med veldig hodepine til tider. Og forstår ikke hvorfor den kommer,prøver å drikke mye vann. Har aldri vært plaget med hodepine tidligere,bare hvis jeg hadde fått litt for mye å drikke dagen før bare,og det har jeg jo selvsagt ikke nå. Blir i veldig dårlig humør av det,og vil ikke ta tabletter mot det da jeg prøver i det lengste å unngå "kjemikalier" når jeg er gravid. Har noen tips,råd for og få bukt med det her?
rødt&blått Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Samme som deg.. slitsomt til tider, og det hjelper heller ikke med paracet bare så det er sagt(hos meg vel og merke)! Jeg har hatt hodepine siden kvalmen startet i uke 6-7, og trodde det skulle gi seg når jeg klarte å få i meg mat igjen.. men er ikke helt den samme typen nå! Nå føles det mer som feberhodepine uten at jeg har feber.. Det kan selvsagt være tegn på sukkersyke, litt kjipt om det er det...
bettyliss Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Signerer her jeg:) Utrolig plagsomt til tider.
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jaaa, jeg plages veeeldig med det samme! Skikkelig slitsomt, iallefall når jeg jobber på H&M og.. Kan ikke gjøre noe omtrent før jeg får skikkelig pine. Er sånn banning, akkurat som om hodet skal sprenges, og det eneste som hjelper til meg er søvn :S Så dette er skikkelig kjedelig, spesielt hvis jeg får det tidlig på dagen, for da er hele dagen ødelagt Tenkt mye på dette selv, men har desverre ikke noe råd.. Var redd jeg begynte å få migrene, men tror jeg skal slå av meg den tanken. Er 15 uker her og har hatt det i en god del uker allerede. Hvis noen finner ut av noe, så gi gjerne lyd ja. Drikker også masse vann! Lykke til videre dere som også sliter..
Bellbaby Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er også i uke 17 og plages av hodepine, noe jeg ikke opplevde i mitt første svangerskap.. Det ble bedre da jeg begynte å ta jerntilskudd (Floradix - flytende), etter anbefaling fra legen da han så jeg hadde litt for lite jern. Det kan igjen gi hodepine.. Jeg måtte ty til tabletter 1 gang, ellers liker jeg heller ikke å ta det. Skal være bra å drikke mye vann :-) Jeg sjekket meg for sukkersyke, men hadde ikke det. Legen sa at det er veldig vanlig med hodepine for noen gravide.
Junior Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har migrene, og den er skikkelig plagsom nå! Trodde det skulle bli bedre etter uke tolv, men etter å ha gått dobbelt så lenge, har jeg gitt opp håpet om å bli kvitt hodepinen. Tar Paracet når det er like før magen vrenger seg. ikke lett å bare gå å legge seg med to barn i huset... Har nevnt det for lege, men han mener hodepinen kommer av andre ting. (Har hatt en del sykdom ellers i fam- og har måttet reist og ordne ting der ofte i høst/vinter) I første svangerskapet mitt, hadde jeg SKIKKELIG vondt en gang, så daværende sambo tok kontakt med legevakt. Hvile og cola var medisinen, og det hjalp den gangen.
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg slet en del med det fra uke 12 ca, og fram til uke 17-18. Da blei det mye bedre. Var jo nesten hodepine annenhver dag. Måtte ta paracet et par ganger, selv om jeg hater å ta noe sånt. Men da var det så vondt at jeg satt å grått. Hverken masse vann eller frisk luft hjalp. Men har lest at det er vanlig at det gir seg rundt uke 17. Så du får bare håpe det. God bedring
FruFrydmedtotette Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2010 Tusen takk for alle svar,godt å høre jeg ikke er alene. Får bare ta tida til hjelp å håpe det går over da. Skal ta det opp med lege neste gang jeg skal dit. Kanskje jeg har litt lite jern eller no. Får se. God bedring til alle sammen da,og lykke til:)
Flo_Isak Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har vært sykemeldt siden ca uke 15 pga hodepine. Startet allerede i uke 12, men med barnehagejobb var det ikke den beste kombinasjonen. Ingen system i når det er vondt, og kommer og går akkurat som det passer seg. Er nå i uke 27, har blitt mindre utover i svangerskapet, og når jeg endelig slapper av og tenker at det er slutt på den, da dukker den opp igjen... Lykke til til alle dere andre også!!
Nine:) Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Uff, det er kjempe slitsomt:( Har vært 50% sykemeldt siden midten av november pga hodepine, og trodde faktisk at det var blitt bedre nå i juleferien.... den gang ei. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, har hatt sammenhengende vondt siden natt til søndag, og det gir seg ikke. Våkner om natten av at det er vondt. Hjelper litt med panodil, men kan ikke bruke det så mye at man blir helt bra heller..... Paracet funker iallefall ikke noe. Hvile og masse vann skal vel hjelpe på. For all del ikke stress!! Er nå i uke 28 og jeg har faktisk lest at det burde gitt seg til nå... hehe håpe håpe!! Håper dere blir bedre!
Monnemor Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Hei hei. Jeg har det slik som deg. Vært plaget med mye hodepine. Har du sjekket blodtrykket ditt? Jeg fikk svar på hvorfor jeg hadde hodepine der.. Hadde høyt bl.trykk.. Men ikke farlig ;-) Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå