Gå til innhold

Babybodyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer jeg med mitt "idiotspørsmål".

Kan noen bekrefte følgende antagelser:

- Babybody fungerer som undertøy, derfor bruker ikke babyer egen undertrøye eller truse.

- Barn begynner å bruke vanlige truser når de slutter med bleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe synes ikke det var et dumt spørsmål jeg, men nå er jeg en uvitende førstegangsfødende selv da!!

Jeg tror nok det er riktig at de begynner med truser ved bleieslutt.

Gjest Rispondi
Skrevet

Et lite body-tips: Kjøp de med knapper på den ene skulderen, de som er "brettet over hverandre" på skulderen blir litt klumpete. Særlig på de helt små.

Skrevet

Syns heller ikke det var et dumt spørsmål men jeg er også førstegangs.

Men av de venninnene jeg har som har barn,har de iallefall brukt body som undertøy og da har jeg gjort det også.

Tror nok ikke jeg kommer til å starte med bleie på min lille før han har sluttet med bleier kanskje.Men iallefall ikke enda.

Skrevet

Omslagsbody heter de som er brettet over hverandre.

Fikk det tipset av en venninne jeg istedenfor å måtte dra bodyen over hodet...og de funket fint for meg...tillomed på min lille sønn som ble født 1 mnd for tidlig og på det minste veide 1800 gram.

De funket helt fint og var veldig lette og greie å få på syns jeg..mye bedre enn de som har knapper bare på den ene skulderen.

Jeg syns de er veldig tungvinde.

Skrevet

Nei, omslagsbodyar er supre, men det er ikkje det same som dei som er "bretta over kvarandre ved skuldrene". Dei kallast body med konvoluttåpning, og skal over hovudet på lik linje med dei med knappar på skuldera/ryggen. Einig i at konvoluttbodyar kan bli klumpete til heilt små babyar. Til større barn går det fint :o)

Vi har brukt body som undertøy fram til bleieslutt. Om vinteren har dei brukt enten ullbody eller hatt ei korterma ulltrøye/singlet under bomullsbody.

Begynner med truser ved bleieslutt her i huset.

Skrevet

Det stemmer! Body er undertrøye og du trenger maaaaange bodyer! Truse ved bleieslutt for da slipper en å kneppe opp knappene og det blir enklere for de små å gå på do selv.

Hilsen ei erfaren 3 barns mor ;)

Skrevet

Ok, slik var det altså. Men kanskje personer som er bevisste på sin norskhet, konsekvent burde omtale bodyer som undertrøyer?

Body er jo et engelsk ord som betyr kroppsdrakt el.lign.

Skrevet

Hvordan vet man når man skal bruke langermede bodyer vs. kortermede bodyer?

Står på utstyrslista at det trengs 6-8 av hvert slag.

Skrevet

Kotrermede på sommeren og langermete på vinteren.

Skrevet

Syns det var et bra spørsmål jeg.

Og du tenker riktig, begynne med truser ved bleieslutt er vel det vanlige. Og naturlig også, så barnet greier å kle av seg og gå på do/potte selv. :-)

Skrevet

Dette er Norge, og det er derfor lurt å ha noen langermede på sommeren også:)

Skrevet

Stort sett bruker vel de fleste hel body, men det er fullt mulig å bruke truse og genser også hvis man vil. Det er bare det at de sklir så lett fra hverandre.

Body er et begrep som er godt innarbeidet i det norske språket gjennom mange mange år. Brukes til og med på plagg for voksne (husker det var populært på 80-tallet, he he) og da er det ikke nødvendigvis brukt som undertøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...