Nea og juniors mamma Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Gullet spiser middagsglass og brødskiver i terninger, men svelger alt helt. Hun er 10 mnd og har akkurat fått sin 4' tann. Lurer på når vi burde kunne gi av vår (uten salt) mat????? Er jo så redd hun skal sette noe fast ettersom hun ikke tygger noe ennå og å mose fex pasta er vel ikke det enkleste uten å purrée det? Håper på svar
camilla^ Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg kjørte litt av middagsmaten vi hadde i stavmikseren før jeg gav til jentene mine fra 5/6mnd alder. Helt i starten blandet jeg med litt vann/ojle eller morsmelk for å få det bløtere. Etter noen uker tilsatte jeg litt og litt mer forskjellig og deriblandt saus. Når jeg tok en ny ting i maten, lot jeg det gå noen dager før jeg introduserte en ny, slik at jeg fant ut hva jeg ikke kunne gi. (bare blomkål magen hennes ikke likte, men det viste jeg jo for hun fikk vondt i magen når jeg spiste det når hun ammet) Men fra de var 5/6 mnd har de gjerne fått en hel potet i honden slik at de har spist litt selv. Litt pga at da har de vært rolige og vi har kunne spise litt vi også. Vi bruker å ha grønnsaker i "biter/buketter" så vi har kokt en liten posjon litt ekstra slik at de har fått i en bille os spist selv. Slik at guleroten har vært litt ihjelkokt, så den ikke kan sette seg fast i halsen. Pasta kan man også koke litt for mye så deler den seg nesten av seg selv i munn. Så litt i hjelkokt mat de kan spise selv, og middagsmat som har hatt seg en tur i stavmikseren har fungert supert hos oss. Ingen av ungene mine har likt glassmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå