Gå til innhold

Vektreduksjon og amming?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å bli trebarnsmor, og jeg er i ferd med å bli skikkelig rund, eh feit er visst ordet. Jeg veier nå 30 kilo mer enn jeg gjorde før førstemann. Alle sa at kiloene ville renne av meg da jeg begynte å amme, men det er faktisk i mine ammeperioder jeg har klart å legge på meg mest. Ikke spist spesielt usundt, men jeg er veldig sulten når jeg ammer og spiser mer mat enn vanlig. Trening har det også blitt så som så med. Jeg er nå veldig motivert og vil gjerne begynne kampen mot kiloene så snart ungen er ute. Men så hører jeg venner sier, og jeg har lest det her på sidene at man ikke skal slanke seg når man ammer da avfallsstoffer går over i morsmelka. Noen som vet hvor man finner dokumentasjon på slikt? Jeg skjønner ikke forskjellen på de som opplever at kiloene renner av i ammeperioden og på de som aktivt må slanke seg. Avfallsstoffene skulle vel i så fall være et problem i begge tilfellene? Noen som kan hjelpe meg med litt fakta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...