Gå til innhold

Noen med erfaring med voksesmerter her? Jenta mi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet nå i sted og skrek noe voldsomt, gråt og gråt og klagde på at hun hadde vondt i bena-legger og knær. Hun sluttet etter omtrent en halvtimes tid. Jeg tror det er voksesmerter, men blir jo litt bekymret. Er det vanlig å ha så vondt? Jeg har aldri selv opplevd dette, bare lest om det, så føler meg litt grønn her...

Nå sover hun og har det bra, heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en gutt som er 5.5 år han har i høst plagdes en del med voksesmerter i bena. Kan ikke huske at han har grått, men det har plaget han en del. Er vist ganske vanlig at unger har dette. Du kan prøve å smøre henne med aloe varmegel fra apoteket, eller bare med bodylotion. Det hjelper ofte på å bli litt masert

Skrevet

Vår sønn på 4,5 år våkner innimellom med veldige smerter i ett av, eller begge beina. Han får da flytende Ibux/Paracet med en gang, for han har skikkelig vondt. I starten prøvde vi bare med massasje og stryking av føtter og legger, men nå vet vi hvor vondt han kan få det, så da gir vi ham smertestillende i tillegg til kos/massasje på føttene. Så sovner han etterhvert...

Så ja, det er desverre vanlig å ha så vondt. Har aldri opplevd det selv, men sambo har, og han kan skrive under på at det er ille.

Skrevet

voksesmerter kan være helt forferdelig vondt! jeg har hatt det selv, men lillesøsteren min på 12 år har hatt det kraftig periodevis fra hun var 2 år til hun var 10, nå får hun det kanskje en sjelden gang litt mildere.

hun våknet om nettene og skrek og skrek, når hun ble større og forstod hva dette var gråt hun når hun fikk det. Det eneste som hjalp for henne var å gå opp og ned trapper. så hun gikk og gikk til det gav seg og ble etterpå massert på bena.

dette er fryktelig slitsomt for den som har det, så det er viktig og hjelpe til best mulig og prøve forskjellige ting for å finne ut hva som hjelper ditt barn best :) det går som regel over mellom 15min til en time.

Skrevet

Datteren min har det også, og jeg gir paracet og gnir bena hennes til det roer seg. hadde dette selv som barn, og det er forferdelig vondt!

Skrevet

Jeg hadde voksesmerter til jeg var 10 år :-( og ja,massasje hjelper litt. Kun mens man blir massert eller blir gnidd hardt på beina. Gi paracet! er mitt råd. Det er helt sinnsykt vondt!

Skrevet

Samme her - hadde det selv, og min sønn på 5 har hatt det innimellom helt fra han var to år. Det som hjelper er paracet og massasje. Det er kjempevondt!

Skrevet

Sønnen vår på 3,5 år har også dette innimellom.. Våkner og hyler... Vondt i anklene og klarer ikke stå når det står på.. Vi gir "romperakkett" (paracett) med en gang og prøver å roe han og trøste med at medisinen snart hjelper..

Skrevet

Dette husker jeg fra jeg var liten selv, det er skikkelig vondt! Bare å gi paracet og trøste, går fort over etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...