Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke vil dere anbefale- hvilke har dere god erfaring med? Hva har prisen å si?

Noen dere vil anbefale meg å styre unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål. Selv har jeg lyst på en sånn med kamra på? noen som kjenner til de?

Skrevet

Vi har to ulike Doro babycall. Doro BM50 hjemme og en Doro BM 35+1 på hytta. Vi hadde BM 35+1 hjemme før vi gikk til innkjøp av babycall nr 2 (var på hytta i flere uker i sommer og glemte å pakke med babycall), måtte derfor kjøpe en ny. Er veldig godt fornøyd med de. Med BM35+1 kan du velge kanal selv, jeg skvatt litt en dag da jeg hørte voksne stemmer fra soverommet, og det viste seg at jeg tok inn noen andres radio på calling, men med litt prøving finner man fort ut hvilken kanal som ikke er i bruk av andre. Med BM50 er det ikke mulig å velge kanaler, den velger for deg, og vi har ikke hatt noen problemer med forstyrrelser med den. Er også godt fornøyd med batterikapasiteten på foreldreenhetene. Prisen på de er også greit i forhold til Novocall & Philips sine. De har ikke mulighet for video, men vi har ikke savnet den muligheten.

Skrevet

Hos oss er det mannen som bestemmer sånne duppeditter ;-) Men han har falt for en Philips avent som et vennepar har. Tror det er toppmodellen. Der har man mulighet til å snakke til barnet, og man får garantert ikke inn andre sine babycaller i nabolaget. Har vunnet mange tester og blir anbefalt av mange her inne har jeg sett.

Skrevet

Jeg vil anbefale å lese babysoundtester rundt den tiden du har termin og styre unna den som står øverst. Vi fikk de to øverste i gave (to forskjellige personer) og det eneste vi fikk inn på noen av de var naboene rundt oss:) (bor i blokk med mye unger)

Skrevet

Fornøyd med SuperNOVA uten kamera, og fryktelig misfornøyd med Topcom.

Skrevet

Vi har prøvd to typer fra Phillips, en fra topcom og har landet på SuperNova og er for første gang veldig fornøyd!!!

For vår del er det viktig å kunne velge forskjellige kanaler, da vi ofte er sammen med fler med barn og må kunne bruke de samtidig. SuperNovaen er oppført med to kanaler, men det er bare tull, hver av de to kanalene har 10 underkanaler man kan velge mellom ;) Begge enhetene har ladestasjoner og brukes på batteri, begge er små og kan lett festes på vognen. Den skal også være grei når det gjelder stråling! Og sender kun når den overfører lyd!

Da vi tittet rundt ble vi overrasket over hvor mange babycall'er som er laget primært for bruk inne, med store klumpete babyenheter som flere bare går med støpsel. Vi bruker den ikke inne i eget hus, men mye festet på vogn ute, og da er vi avhengig at den kan festes f.eks inne i kalesjen ved regn og dårlig vær.

Lykke til! Det er mye å velge i, så tror det er viktig å ha en klar formening om hvordan man kommer til å bruke den! Skal den brukes inne er det jo ikke noe problem å måtte bruke strømnettet eller at babyenheten er stor og klumpete. Skal den primært brukes ute bør den ha oppladbare batterier og være liten og nett ;)

Skrevet

Vi har denne:

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/babyprodukter/SCD510/philips-advent-babycall

Og er veldig fornøyde..

Lyden er krystallklar, ingenting slår inn på linja, og det er kontakt mellom de to apparatene hele tiden, slik at man bare trenger å legge øret inntil så kan man faktisk høre barnet puste, selv om den står på gulvet under senga.

Den har også god batterikapasitet, nattlys, snakk tilbake til barnet funksjon, og god rekkevidde.

Noen babycaller er jo sånn at de først slår inn når babyen lager lyd ellers så er det ikke kontakt mellom dem. Vi hadde en sånn først, men den var vi virkelig ikke fornøyde med.

Tror det var noe alla denne (sikkert en eldre modell)

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/babyprodukter/SCD470/philips-babymonitor

Veldig mye forstyrrelser på linja var det også, alt fra mobiler til elektriske garasjedører. Veldig slitsomt!

Skrevet

jeg hadde en for noen år siden men den skurret så. hørte ikke babyen i det hele tatt. Husker ikke merke, men kjøpte den på happyland i svinesund.

Fant en på lidl når det var her, og det er den beste jeg har vært borti. Hadde den på og tok med ene delen ut. Kunne gå langt fra huset og alikevel høre om ungen gråt. (testet dette for å være sikker).

Har brukt denne til nr to og skal bruke denne til nr 3.

Kjøpte en billig greie på clas ohlson fordi jeg ikke fant den jeg brukte til nr 1. Men det var rett å slett no driiiiit.

Prise meg lykkelig for at jeg fant nr 2 igjen :P

Skrevet

jeg kjpte topcom hos clas ohlson første gangen, den vant best i test og var billig, men vi likte den ALDRI. elendig sak, batteriet gikk tomt på babyenheten hele tidn, kunne ikke stole på den. så en dag jeg skulle sette den til lading, kjente jeg en prikking i hånden, da hadde ledningen knukket og det var åpent inn til de strømførende kobbertrådene! skikkelig skummelt!

dessuten er den ikke så bra på stråling og skurrer veldig.

så nå har vi kjøpt supernova, og er superfornøyde. mye dyrere, ca 1300 mot 350 for den andre, men lav stråling, den sier fra om babyenheten går tom for batteri og den kan varsle temperaturen hos baby. dessuten bråker den ikke. litt tregere med å slå inn, men den er alt i ett mye mye bedre. anbefales!!

Skrevet

Tusen takk skal dere ha for at dere delte deres erfaringer, det hjelper! :)

Skrevet

Helt enig!

"Fryktelig misfornøyd med Topcom". Det er som å kaste penger i søpla!

Vi byttet til den beste av den beste, supernova med kamera. Kanskje du ikke savner det hvis du ikke har hatt kamera, men når du har hatt det hadde det aldri vært aktuelt å ha en annen babycall enn denne! Og vi bruker den fortsatt til gutten min på 20 mnd. Slår den av på natten, men bruker den til dagsovingen, og det er helt fantastisk å ha kamera på, og du ser alt enten det er lyst eller mørkt! Noen ting er bare verdt å bruke penger på, verdt hver krone!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...