Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg jobber i årsvikariat foreløpig(01.08.09-31.07.10) og tjener rundt 34 000 brutto pr. mnd. Før dette var jeg student og hadde bare deltidsjobb med rundt 45 000 i året. Når jeg prøvde foreldrepengeveilderen på nav.no med 54 uker 80% dekningsgrad, fikk jeg resultatet 1383 kr pr.uke! Dette er jo helt vilt. Kan det stemme? Leste om betingelsene for foreldrepenger, og der står det at de beregnes som regel utfra lønnen du har når permisjonen starter, men det vil jo være enda verre om vikariatet ikke blir forlenget/gjort fast, i og med at termin er 10.09.10. Leste annet sted at foreldrepengene beregnes etter lønnen fra de siste fire ukene man var i arbeid. Blir helt gal, står jo så mye forskjellig. Men om denne veilederen stemmer, at jeg kun får 1383 kr pr.uke, har jeg jo ikke råd til å få dette barnet:-(
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Synes det hørtes lite ut.. Jeg tjener ca 8000 i mnd,og får 1900 i mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Får du 1900 kroner i måneden når du til vanlig tjener 8000 fra nav mens du er i permisjon?? Det hørtes ikke mye riktig ut! Vil ikke tro du får så lite som du har funnet ut på foreldrepenge veilederen, ville tatt med meg kopi av lønnslipp og bestilt meg en time hos nav, så kan dere finne dette ut sammens!
piranha Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Heisann! Etter hva jeg har forstått så tar de utgangspunkt i det som er best for deg. I ditt tilfelle vil de nok se på inntekt de siste 6 mnd. før fødsel, og da blir det jo ikke så galt:) Lykke til
Hurra <3 Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Har nettopp vært i kontakt med NAV selv ang dette fordi at jeg har hatt 50% perm siste året. I utg. punktet regner de visst ut i fra de siste 4 ukene. Men jeg fikk beskjed om å, i søknaden, be dem regne ut i fra et snitt på de tre siste (årene) likningsinntektene. Det høres ut som om dere får altfor lite, anbefaler dere å ta et møte med NAV ja..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 De siste 6 mnd. før fødsel? Trodde det var 6 av siste 10 mnd. før fødsel, og de siste fire ukene man var i jobb før fødselen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå