Gå til innhold

På tide med en debatt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det rasistisk/diskriminerende å øke/skjerpe sikkerheten på flyavganger til/fra muslimske land?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil vel strengt tatt bare føre til at de som ønsker å sprenge ett fly gjør det på en avgang mellom to vestlige land istedet?

Skrevet

hmmmm fikk du med deg detaljene på nyhetene. Jeg "hørte" bare på mens jeg smurte meg mat hehehe og nå finner jeg ingenting om saken på hverken text-tv eller vg? Mulig jeg har hørt så feil?

Skrevet

Tror det bare vil skape mer splid og hat.

Dessuten har vel de fleste slike hendelse skjedd på domestic flights i USA, eller i flights fra en europeisk destinasjon, så jeg ser ikke hva godt det skal gjøre.

Jeg har noen ganger tenkt på om man kanskje hadde kommet lenger om man hadde brukt alle pengene som brukes på flysikkerhet (og det er myyyye!) på, litt forenklet sagt, "brobygging" i stedet for. Kanskje man hadde kommet lenger med det?

Skrevet

Ja, forsåvidt. Mest av alt er det bare dumt. En terrorist vil selvsagt velge å fly fra et annet sted enn der det er strengest security, med mindre vedkommende er stokk dum. En stokk dum terrorist vil nok bli fanget opp på de aller fleste flyplasser, såpass streng sikkerhet er det jo allerede.

Skrevet

De terroristene som faktisk er i stand til å gjennomføre angrep av den fatale sorten, ligger vel som oftest et hakk foran de som planlegger sikkerhetstiltakene.

Tror dette bare skaper mer ulemper for vanlige reisende fra muslimske land, for ikke snakke om ydmykelse og splid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...