Gå til innhold

Bekkenløsning? Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25 uker i dag, og har de siste dagene har veldig så vondt i korsryggen. Når jeg ligger klarer jeg nesten ikke reise meg opp, og det er vondt å både sitte, stå og gå. Har ikke vært hos legen eller noe, så aner ikke hva det kan være, men tenker jo at det kanskje kan være bekkenløsning... Noen med erfaring? Evt råd for noe å gjøre mot smertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg plagest med det samme og går til kiropraktor, funker fint for meg:) Fysioterapaut gjorde bare ting være. Men så skal de siest at jeg har vært plaget i noen år, og graviditeten har bare gjort ting være og flyttet låsningene/trykket over på bekken istede for korsrygg. Selv fikk jeg øvelser med kiropraktoren som funker fint for meg:D

Skrevet

Trodde ikke gravide skulle gå til kiropraktor jeg.. noe med at ting ikke skal trykkes på plass pga fare for abortering? Eller har det også endret seg de siste 4 årene?!

En manuellterapeut kan forsåvidt manipulere leddene på samme måte som kiropraktoren, og det kan bli ganske mye billigere for deg dersom han ikke er privatpraktiserende. Denne kan også sykemelde, noe ikke vanlig fysioterapeut kan. Går du til legen og får rekvisisjon til vanlig fysio er behandlingen gratis dersom det står "bekkenløsning med gangvansker" på den.. (noe en har dersom en ikke kan opprettholde normal aktivitet uten å få vondt -om jeg har forstått det rett).

Og så er det forskjell på bekkenlåsning og -løsning, men det må du nok få fysioterapeuten til å finne ut av! -og, en ting til; det er ventelister, så kom deg til legen og få rekvisisjon med en gang!! Det sies at fysio kan stagnere, men ikke reverstere smertene ved bekkenløsning, så om å gjøre å komme avsted!

Ble visst langt dette!

Skrevet

Ring til fysio med en gang og bestill time. Det er laaange ventelister så du rekker finfint å få legetime og få henvisning mens du venter.

Uansett om det er låsning/løsning eller andre ryggsmerter så kan det neppe skade med behandling. Jeg har hatt hofte og ryggsmerter urelatert til bekkenløsning i starten av svangerskapet, og har siden uke 21 ca hatt tydelig bekkenløsning (er uke 25 nå). Var alt for treg med å ringe fysio og står på venteliste med antatt time slutten av januar... (vet jeg kan ringe rundt og få litt før, men er essensielt at det er nære jobb hvis jeg skal gå i 2-3 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...