Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Vi er på forlenget juleferie hos svigermor og svogeren min.( svær udelt generasjonsbolig) Kjempehyggelig at de tar i mot oss og at vi kan bo her når vi besøker hjemplassen alle fire, MEN Svigermor er gammel og blir fort sliten så vi må passe på litt hvor mye barna bråker, at hun har ved inne hos seg osv. De små tingene som betyr mye for henne og egentlig ikke koster meg noe. Svogeren min er ikke verdens mest pertentlige fyr og gidder iallefall ikke å rydde eller vaske noe for oss. Dette gjelder også sine egne klær, oppvask, viktige papirer som barna ikke kan røre osvosv.. Han gidder tidvis heller ikke å hente ved fordi det er jo ikke bare til han. Han mener også at hvis vi kjøper oss noe godt så skal vi dele med alle, mens hvis han eks steker en pizza er det bare til han. Mannen min mener at han er gjest her i huset så derfor er det ikke hans ansvar og rydde, støvsuge, hente ved, handle litt mat eller å få brent av noe energi av barna slik at de blir roligere.. De ser jo tross alt bestemor og onkel så sjeldent, at de bør faktisk nyte barna.. Alt dette fører til at jeg rydder, vasker, er våken med barna om natta, og "sliter" ut barna samtidlig som jeg jobber fult.. ( hastevikariat som jeg følte jeg bare måtte ta på meg, trenger faktisk pengene og ville ikke si nei.) Uanstt så sitter jeg her å varter opp de fleste i deres hjem, og det strider så sterkt mot mitt nyttårsforsett om å sette meg selv litt i høysete og prioritere meg selv litt mer enn før... Knurr, det er ikke lenge igjen biiiiiiite tenna sammen!!! !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå