Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Hva syns dere om det,når mødre triller rundt med sine små og røyker? Eller gledelig står å fyrer seg en mens ungene sitter i vogn ved siden av?
Thelma86 Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg spør da,er det overhode noe problem med det? Ikke for meg i allefall, så lenge ikke mitt barn puster i seg guffa så gjør det ikke noe om jeg gjør det:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Jeg gjør det selv jeg, så tenker ikke så mye over det.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg må helt ærlig at dette har jeg jo gjort selv, selvom jeg var imot dette før jeg fikk unger sjøl. Det er ikke snakk om å sitte oppå ungen og puste ned dampen direkte på barnet heller. Jeg har glatt tatt meg en røyk nå og da, mens ungene har sittet i vognen sin, men de sitter aldri(!) slik at de får røyken på seg. Vet det er mange tarmtotter av hormoneller her inne som kvesser klørne og stiller seg til kamp nå.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Syns det er helt greit. Man blåser jo ikke røyken rett i ansiktet på barna heller.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Synes det er verre med de som røyker inne... Eller de som røyker i bilen sammen med barna.. Eller de som slår barna sine..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 NN 2109 her, synes det egentlig er verst med de barna som sulter, eller de barna som blir solgt som slaver, eller de som blir missbrukt av sine foreldre, men for all del det er helt grusomt at en mor røyker i nærheten av sine barn. Burde vel egentlig ble 24 timers barnehager slik at barna slapp å se en mor røyke eller tvangslutt på alle former for rusmidler når man tenker på å bli gravid.. Dette må regjeringa gjøre noe med..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Min mann har tatt skade av akkurat det som dere gjør. Moren røykte da han var liten, men ikke inne. Nå er han så alergisk at han får pustevansker om han går igjennom røyk (inn på kjøpesenter ol) og om noen røker såklart. Jeg syntes det er egoistisk å røyke med ungene!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Jeg husker så godt at jeg tenkte at jeg aldri skulle røyke rundt mitt barn. Men etter å ha fått henne, så tar jeg gjerne en røyk ute da hun er i vognen, men jeg setter vognen og henne fra meg, og går litt bort, slik at hun ikke får røyken på seg. Å røyke inne da man har barn, det er jeg helt imot. Det ser jo ikk epent ut å røyke i nærheten av barnet/vognen. Skal si meg enig i det. Skulle ønske jeg fikset å bare slutte...
Thelma86 Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 ja da er du heldig som VET at det kommer av røykingen:)
Thelma86 Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Nei åssen det ser ut har ingenting å si,for det sier seg vel litt selv...men det gir ikke grunn til å dømme liksom? Enig i røyking inne,ikke bra og rett og slett egoistisk:)
duracellmamma Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 jeg gjorde det når jeg var ute, siden jeg ikke røyket inne, men nå er det slutt på det og har vært røykfri siden fredagskveld :-) man klarer å slutte å røyke hvis man vil :-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Det er jo ikke så vanskelig å finne ut av da Thelma86. Får man store problemer er det noen som tar kontakt med lege og så blir henvist videre osv. Man kan jo se på lungene hans og han har aldri røykt.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes at man kan holde seg for god til å røyke når man har fått barn. Det være seg både menn og kvinner. Blir alltid like overrasket når noen begynner å røyke igjen etter at barnet er født. Vet at dette høres ovenfra-og-ned ut, men jeg fatter det bare ikke, hvorfor voksne folk gidder å røyke etter at de har fått barn. Så mitt svar er at det er tragisk og patetisk å røyke i nærheten av barn. Fantastiske forbilder der ja.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Jeg syntes det er veldig egoistisk og jeg tenker "de burde vist bedre".
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 Kikki85 Kjempe flott at du har sluttet å røyke!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 Det er mange som har dødd av lungekreft uten å røykt selv!
Thelma86 Skrevet 4. januar 2010 #18 Skrevet 4. januar 2010 Da kan hun moren hans aldri ha gjort noe annet enn å blåse røyken rett i ansiktet på sønnen sin....for når man triller vogn blir det jo som sagt litt motvind...?
Lillebror og stoerebror Skrevet 4. januar 2010 #19 Skrevet 4. januar 2010 Jeg lurer på hvorfor dere absolutt må røyke sammen med ungene? Ser ikke helt den jeg. Vi bor i ett land hvor vi vet konsekvensene og jeg ser ingen positive med å røyke sammen med barna.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #20 Skrevet 4. januar 2010 Om mor tar seg en røyk mens hun er ute å triller så har vel det ingenting å si. Bare hun ikke blåser røyken i tryne på ungen..
Thelma86 Skrevet 4. januar 2010 #21 Skrevet 4. januar 2010 Vet ikke jeg,røyken er det minste problemet jeg har... Og jeg kan liste opp mange andre dårlige forbilder en akuratt de som røyker...for det er så utrolig mye annet man kan tabbe seg ut med.. Røyking i graviditeten er en ting,der må man forstå at det er skadlig og kan være farlig.... Men om mor eller far røyker har da ikke så mye å si,ikke for meg i allefall....jeg dømmer ikke utifra sigaretter,og om de svarene her kan sees på som svar fra mine venner hadde jeg nok heller kutta ut de med den instillingen der enn de som røyker og har barn... Og når jeg først er inne på noe,jeg røyker ute hele tiden og når ungen min er med så røyker jeg likevel så lenge han ikke får det i fjeset...
Tommage♀♂ Skrevet 4. januar 2010 #22 Skrevet 4. januar 2010 Og dette kan fortsette opp gjennom hele oppveksten da mener du? Og når ungen er 13 og kommer med sigaretten i munnviken kan ikke mamma og pappa annet enn å godta det uten å mukke, for de har selv gått god for sigaretten i alle år. Rart at mødre som spiser usunn mat er så dårlige rollemodeller, mens røykerne skal få gå i fred.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #24 Skrevet 4. januar 2010 Mødre som spiser usunt pakker gjerne i samme maten til ungene sine. Og på den måten lærer ungene sine dårlige vaner, som er onde å vende. Mens mødre som røyker gir gjerne ikke røyken til ungene sine. Men ja, jeg er enig i at det er en uting. Å det ser heller ikke særlig pent ut når en mor triller på ungen og samtidig røyker. Men de blir neppe noe dårlige foreldre av den grunn..
Thelma86 Skrevet 4. januar 2010 #25 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har nok ikke nevnt usunne mødre.... Og jeg hadde ikke sagt noe om min sønn hadde begynt å røyke...bare han ikke begynner med narkotiske stoffer så er alkohol og røyk greit for meg..mulig jeg langer litt til han også når han blir gammel nok etter min mening:) Sorry avsporinga:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå