Gå til innhold

Bruk av hjelm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere brukt hjelm på en 4 åring som aker med Stiga rattkjelke?

Når hun aker alene?

Når hun aker sammen med en voksen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som har noen meninger om dette?

Skrevet

Kan si èn ting, min unge kommer til å gå polstra fra topp til tå når h*n skal ut å ake, sykle, ski osv!!! Hihi

Skrevet

Jeg har akt med ungene nesten hver dag nå når det har vært snø, og jeg har enda til gode å se noen ake med hjelm.

Jeg er veldig pro hjelm altså, men kommer ikke til å bruke det i akebakken, såfremt den ikke er veldig, veldig lang (type slalombakke) med mye folk og harde kanter.

Skrevet

Dere burde tenke dere om litt, barn burde fakisk ake med hjelm. Jeg har vært i en ulykke, 12år gammel. Slo hodet kraftig å fikk en sprekk inne i skallen, fikk tre store(!) hevelser innvendig (under skallen) og slet med hodepine, svimmelhet o.l. til jeg var 20år. Jeg fikk også en sleng på nakken som gjorde at båndene mellom nakken og hodet er strekt, og det har vært ille å leve med.

Lykke til!

Skrevet

Ja vi bruker hjelm under aking. Kan bli ganske høy fart og man kan svinge ut over hindringer man ikke har hatt oversikt over når man går opp bakken. Her bruker de hjelm i barnehagen når de aker, og vi syns det er greit at det er samme reglene der og hjemme.

Skrevet

Her vi aker er det (myk) snø, de får ikke så stor fart og bakken er ikke så lang. Åpent er det også, ingenting å kræsje i. Ser ikke helt behovet for hjelm da.

Skrevet

Her jeg bor er det hardt, isete og mange unger og større ungdommer i samme bakke. Stigaene går fort og er harde i seg selv (særlig med en 12 åring oppå), småungene svinger litt uvørent og det kræsjes endel. Jeg synes hjelm er ok ved aking.

Jeg har også sykkelhjelm på gutten min -enda han aker fortere enn han sykler.

Bruker også hjelm når han går på skøyter og kjører alpint (er vel påbudt der da). Er kanskje litt overbeskyttende, men ikke sånn at det går utover utviklingen hans på noe vis...tror jeg selv da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...