Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Fra ca tre uker etter fødsel og frem til nå (jenten er 3 mnd gammel) har jeg hatt veldige smerter når jeg er på do. Det blør hver gang, og det er virkelig ubeskrivelig vondt. Gruer meg til neste gang hver gang. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få slutt på dette? Noe som virkelig fungerer slik at man blir løsere i magen uten alt mulig annet ubehag? Må få slutt på dette snart......
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Lactulose/Duphalac! Forutsatt at du spiser og drikker det du kan for å smøre tarmen, samt er fysisk aktiv.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Bland laktulose i et glass saft eller noe. Og få i deg nok væske i løpet av dagen. Det hjalp momentant for meg, og FOR en lettelse det var!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Plaget med hemorider da? Siden det blør? Svisker og aprikos hjelper jo på at avføring blir mykere.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Dytt, dytt.... Og takk for tips!! Hører gjerne fra flere med erfaringer. Er nok litt hemorider også, ja. HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Ingen gode råd å komme med fra denne fronten, desverre:-(. Annet enn å spise fiberrik kost, da, men ikke overdriv som jeg gjorde. Fikk beskjed av legen etter at jeg hadde så mye vondt i magen at jeg spiste FOR sunt?!? Trodde ikke det gikk an, jeg, hehe... Alcos anal hjelper på det verste, men jeg strir fortsatt etter 1 1/2 år :'-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Hei Jeg føler med deg! Jeg fikk hemorrider kort tid etter fødsel. Ikke mange, men den som var gjorde så sinnsykt sat*ns vondt at jeg sitter her 11 mnd etter (symptomefri,heldigvis) og vil uten tvil ha valgt fødsel fremfor å gå gjennom det der noe mer! Her var det både avføringspiller,svisker i alle farger og fasonger, fiberrik kost og kremer og tuber uten at det funka. Kjøpte til slutt AC3 comfort på apoteket (fås uten resept), og halleluja! Var myye bedre etter et par dager, og noen uker etter var jeg symptom-fri:) Håper ikke du har det like ille som jeg hadde det den gang, men der har du min anbefaling ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Om hemoridene er betente kan du smøre på honning! om du ikke har alcos anal eller lignende. Det hjelper faktisk! Gjenta flere ganger om dagen, og hevelsen går raskt ned:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Hei! Jeg trodde også jeg hadde hemorider etter fødsel, men det viste seg å være en rift i endetarmen. Jeg smørt meg med litt olivenolje før og etter jeg var på do, og etter noen dager begynte det å bli mye bedre. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå