Gå til innhold

En liten oppdatering fra meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev ett innlegg om at jeg hadde hatt en del smårier på nyttårsaften. Men det gav seg. Jeg har hatt en del stikkinger etter dette og kjent at det er noe som skjer der inne. Jeg var på jordmorsamtale i dag og fortalte det som hadde skjedd på nyttårsaften og at jeg hadde kjent lite liv i den siste mnd. Og at legen min og jordmor jeg går til sier bare at det er sikkert bra når målene er bra og hjertelyden høres fin ut. Jeg ble straks sendt rett inn på føden og tok urin prøve til dyrkning og to sparketester og UL både innvendig og utvendig. Sjekket gjennomstrømmningen i navlestrengen og alt. Det såg veldig bra ut heldigvis, men de fant ut at jeg var lenger på veg en antatt. med en uke +. Så nå føler jeg at jeg kan senke skuldrene litt men de ville at så fort jeg kjente en forandring så skulle jeg kontakte de igjen. Man skulle ikke spøke med lite liv følelsen og de syntes legen min skulle sendt meg dit for undersøkelse.

Livmorhalsen minvar på 35mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er etter termin 33+2. Men er mest sannsynlig lenger da.

Skrevet

Godt du ble sjekket!!!

Var den jordmorsamtalen hos en annen jordmor da? Er det vanlig å gå på en slik samtale hos annen jordmor? Jeg har bare vært hos jordmor på helsestasjonen.

Lykke til! :-)

PS! Selv er jeg 34 uker nå, har termin 18. februar (menstermin 16. februar)

Skrevet

Jeg var på den samtalen på sykehuset som alle må ta for og si hvordan du vil ha det under fødsel og hva du ikke vil.

Vi er da omtrent like langt vi da. Jeg har UL termin den 22 februar men de trodde jeg var en uke lenger på vei.

Jeg går vanligvis til jordmor på helsestajonen og lege. Annen hver gang.

Skrevet

Mammatrollet: det er ikke alle steder som praktiserer jordmorsamtale/journalskriving på sykehuset.

SÅ bra at de sendte deg på full sjekk jeg er enig i at fastlegen din var litt slapp.

Etter at jeg hadde blødninger som endte i sa i uke 14 og fikk god hjelp på føden så har jeg hatt lav terskel for å kontakte dem

Under alle mine svangerskap har jeg kontaktet føden direkte og blitt tatt skikkelig på alvor. Har vel hatt bekymringstur på føden 3-4 ganger tilsammen pga lite liv.

Godt alt er bra lykke til med kommende fødsel

Skrevet

Ok, jeg viste ikke at det ikke var obligatorisk. Trodde alle praktiserte dette jeg. Da vet jeg det. He he he.

Med nr 3 lå jeg inne med sterke blødninger oglegen trodde ikke på meg men når jeg kom på sykehuset bare rant det ut av meg. Trodde det ikke var mer håp siden dette var i uke 18. Men det gikk bra.

Med nr 4 hadde jeg blødning i uke 12 og 33 og sykehuset behandler deg ti ganger mer profesjonelt enn det legene gjør på legekontoret. Så jeg kontakter føden om det er noe ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...