Lunita_ Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 var hos helesesøster i dag,sønnen min fikk mmr... jeg spurte når han skulle ta neste svineinfluenda vaksine. Da fortalte helsesøstera meg det at det skulle han få slippe,for nå hadde de gått tilbake med det at barn ikke skal vaksinere seg mot sivneinfluensa før de er 2 år! Angrer meg så for at jeg vaksinerte sønnen min mot den opskrytte influensan og at jeg tok den selv.
prekæs Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Da slapp du i hvertfall å angre på at du tok den andre.
havrebodl Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg fikk en følelse av lettelse når jeg leste innlegget ditt.. sønnen min på 1.5 år har ikke tatt vaksine. Har frem til nå vært veldig usikker på om det var det rette valget, og da er det jo ekstra godt å se at helsemyndighetene ikke lenger vil vaksinere barn under 2 år! -Dette er jo noe de burde gå ut med offentlig, om det ikke allerede er gjort da?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Står jo ingenting om dette på pandemi.no ennå i alle fall...
Lunita_ Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2010 nei jeg har ikke hørt noe om dette jeg heller før helsesøstera til sønnen min sa det i dag. Regner med hun snakker sant og er informert:) ja godt å vite at man har gjort det riktige valget ved å ikke vaksinere barnet sitt..værre med vi som har gjort det,selv om ingen skade har skjedd enda.....veit jo ikke noe om senskader så hvem veit:p
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Du har ikke misforstått, da? Tidligere skulle barn ha 2 doser med minst 3 ukers mellomrom. Nå skal alle ha en dose nå, men en ny etter 2 år(barn etter 1 år).
Gjest ->>- Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 De offisielle anbefalingene er fremdeles at barn over seks måneder vaksineres.
Gjest sug lut Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Ikke lett med sånne tall og fakta, gitt. Og de derre myndighetene er nok egentlig ute etter deg.
Lunita_ Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2010 nei hun sa klart og tydelig at han ikke trengte ta vaksine nr 2:) men ikke lett å forholde seg til så mange forskjellige informasjoner altså...
havrebodl Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Så det er kun vaksine nr 2 det er snakk om?
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Hun har nok blandet sammen litt der,ja.. Det er vaksine nr to ungene skal slippe å ta. Fortsatt anbefales det jo å vaksinere barn under to år..
Lunita_ Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 4. januar 2010 hehe mye mulig...skal rett å slett forhøre meg med henne en gang til for å være sikker:p men tror jeg hørte riktig.
Liljekonvall<3 Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Jeg spurte helsesøster(som vaksinerte meg) om når jeg kunne komme tilbake med sønnen min(9 mnd) for å ta siste dosen av vaksinen. Da sa hun at barn under 2 år tidligere skulle ha to vaksiner, men det hadde de gått bort i fra.. Så, vaksinen blir fortsatt anbefalt, men det holder med den ene sprøyta.. fikk jeg høre i allefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå