Gå til innhold

Har du?

Jente+Jente+lillegutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av fastlegen min blitt henvist videre til UL/mamografi av en nyoppdaget kul i brystet. Den er som en hard liten ert og sitter ganske høyt oppe i huden rett utenfor det "brune området" på puppen.

Det ble en prioriteringssak og har time på onsdag.

Jeg lurer på hvor mange som har vært veldig redde og bekymrede når de har vært til samme type undersøkelse uten at det har vist seg å være noe farlig.

Jeg grubler så mye nå og frykter at det skal være noe farlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg.

Skjønner godt at du er bekymret. Da jeg gikk gravid med min første, dvs. i fjor:), så oppdaget jeg også en liten kul i det ene brystet. Pappan min er lege så jeg fikk den undersøkt ganske fort. Han beroliget meg på forhånd med å si at det er veldig mye som skjer i kroppen og i brystene i forbindelse med en graviditet og en begynnende melkeproduksjon. Men det var likevel greit å sjekke, og heldigvis viste det seg at han hadde rett. Kulen gikk etter hvert bort av seg selv.

Håper veldig at det samme er tilfellet hos deg. Prøv å tenk positivt og at det mest sannsynlig bare kommer av graviditeten.

Lykke til på undersøkelsen. Krysser fingrene for deg:)

Skrevet

Godt å høre.

Takk for gode tanker :D

Skrevet

Jeg har oxo hørt om situasjoner hvor dette skjer ved hormonforandringer i en gravid kropp, å at de normalt sett forsvinner igjen etter svangerskapet... Masse lykke til! Er helt sikker ikke noe å bekymre seg over...

Skrevet

Dytter.

Gruer meg så til i morgen :(

Skrevet

Jeg opplevde det samme selv da for 7 år siden. Jeg fant en kul i brystet, og den var ganske stor. Jeg var på mammografi og ul, og ble operert kort tid etter. Hos meg var det helt ufarlig og det er det i de fleste tilfeller. Det høres også ut som du har funnet kulen på ett tidlig tidspunkt og det er bra.

Som oftest er det hormonellt, og jeg vet at under graviditet er det vanlig at det kommer talgkjertler i brystene som er helt ufarlig. Mammografi og ul gikk bra, og opreasjonen var enkel og jeg var ute av sykehuset bare ett par timer etterpå.

Jeg var også bekymra og redd og det er naturlig, men mest sannsynlig er alt fint. Uansett, lykke til. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...