Gå til innhold

Betennelse i øyet? Barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i kveld noe gult i øyekroken til gutten min. Mannen min har vært hjemme med ham i dag pga planleggingsdag i barnehagen, men han sier han ikke har sett noe før på dagen.Han mente at gutten kanskje hadde tålt litt ekstra lite. Han var også littegrann varm, men ikke sånn at jeg var sikker på at det var feber -målte aldri. Han er ikke rød i øyet. Men det kommer stadig mer gult.

Kan dette være øyebetennelse? Vi har vært så heldige at vi knapt har hatt sykdom til nå, så alt sånn er liksom nytt.. Og kan han i barnehagen? Tenker jeg skal ringe i morgen for sikkerhetsskyld, men greit å være litt forberedt.. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er øyekatar så er det veldig smittsomt og man skal være hjemme et døgn etter påbegynt behandling. Det finnes to typer: en virus og en bakteriel.

Det er kun ved bakteriell det skal behandles. Her ringte jeg legevakta og kunne dra opp dit og få antibiotika samme kvelden: Jeg viste det gikk smittsom øyekatarr i barnehagen, og at han var smitta der. Hadde jeg ikke vært sikker ville jeg venta med antibiotika, for jeg er veldig motstander av det hvis det ikke er nødvendig.

Skrevet

Viss de er rød på hviten i øyet og de kommer puss er de smitsomt, og de må ha behandling, som du får på resept. og når de har begynt på behandling kan de gå i bhg, det står ingen plasse at de MÅ vere i ett døgn.

Skrevet

Takk for svar. Men han er ikke rød på det hvite.. Kan det være noe annet? Hørte med ei venninne, så gikk visst en del øyebetennelse for tiden. Er jo sannsynligvis det, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...