Seeya Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Fant ut at jeg var gravid på Lørdag :) (hadde riktignok en mistanke grunnet noe "merkelig" i temperaturen, men ble positivt overaska av testen ).. Har prøvd i ett år og 8 mnd, så føles helt uvirkelig. Gikk på min andre dobble pergotime kur denne mnd. Men til saken, jeg hadde skikkelig "mens-smerter" på lørdag, så bynte å tvile på at jeg var gravid. Men 5 tester har visst positivt så men natt til idag, så våknet jeg og måtte på do og hadde sååå vondt.. Samboer sa jeg hadde liggi å vridd meg i 1,5 time.. Var helt ødelagt av smertene, lå rett ut på badegulvet og krøka meg. Tok to paraset, og lå litt på sofaen, og plutselig slapp det taket. Så gikk jeg og la meg og sov til morgenen. Idag har jeg hatt vanlige mens murringer, og litt småvondt innimellom.. Var hos lege.. Og hun sa jeg bare måtte vente å se tok en kjapp GU og hun så ikke noe blod.. (så en anelse rosa på papiret tidligere idag).. Så jeg er dermed veldig bekymret for å miste.. Men kanskje noen andre kan fortelle meg at de har hatt det på samme måte?
K ♥ tærten Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har også hatt helt ekstreme menssmerter som har kommet om natta, vart alt i fra 5 min til en times tid, for så å gi seg. Kan ikke trøste deg med om at alt er bra for vet ikke selv om alt er bra, men blør ikke noe jeg heller. Skal til tidlig ul om litt over en uke så vet mer da. Her måtte det også dobbel pergo til for klaff. Vet at det er vanlig med menssmerter, men vet ikke om det er vanlig at de skal være så vonde? Jeg er også førstegangs så vet ikke hva som er vanlig. I dag har jeg vært helt fin igjen. Håper det går bra for oss begge
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Slenger med på her, for jeg har hatt mensensmerter helt siden jeg fant ut at jeg var gravid.. Er 5+4 i dag... Tror det er pga så mye som skal forandres og utvides der nede... Har lest at det er mange som har det... Vi får håpe at det går bra for oss alle!!!
Seeya Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2010 Godt å høre det er flere av oss (ikke at det er bra å ha vondt men).. Hvor langt på vei er dere? Tror jeg er ca 5 uker nå. Litt usikker på hvordan jeg skal regne hvor langt jeg er da det er 5 uker siden sist mens, men 2 uker siden EL.. Fikk du tidlig UL pga smertene? Legen min nevnte noe om UL hvis det fortsatte..
mammaen til 2+1 Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Hei jenter.. er heelt vanlig å være paranoid og livredd! Tenkte jeg bare skulle si at så lenge det ikke kommer blod (masse) så kan dere puste litt ut. Menssmerter betyr at livmoren strekker seg og vokser... hadde veeldig mye av dette første gang og det kan gjøre ganske vondt! Men det er helt normalt. Stikkningen er også helt normalt.. det stikker i musklene som strekker seg.. det er og helt normalt. Skulle ønske jeg kunne si at dersom dere ikke blør så går det helt fint.. men det er jo aldrig noen garanti. Men jeg har mistet 4 ganger.. og du vet/merker det når det skjer.
Seeya Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Er litt betryggende og godt å høre at det er "normalt" med smerter. Og man har jo ikke annet valg enn å vente å se hva som sjer heller da
K ♥ tærten Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 De værste smertene ser ut til å ha gitt seg hos meg - heldigvis Har litt småmurringer her og der, men det er nesten bare betryggende. Ble skikkelig redd da det sto på som værst. I fem min bare lå jeg på badegulvet, kaldsvettet og vred meg i smerte liksom, men så var jeg helt fin igjen.. merkelige greier! Jeg skal på tidlig ul neste onsdag - håper alt er bra! Føler jeg liksom har mistet noen av symptomene mine, men leser at man ikke er mindre gravid selv om man ikke har mange symptomer. Det viktigste er vel at jeg ikke blør noe. Men herregud - har helt doangst! Livredd hver gang for å se blod. Trodde jeg ville slappe av når jeg endelig ble gravid, men neida..
Mannaen*prøvd leeenge*GRAVID* Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har også mye menssmerter helst på kvelden/natten,men dette er helt normalt.Mye som skjer nedi der vettu=) Har også ømme pupper som kommer og går de er også mest ømme på kvelden. håpefulle K:ja jeg og har do angst hehe,men håper og tror at denne gangen går det bra. klem fra snart mor til4
K ♥ tærten Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Mannaen*prøvd leeenge*GRAVID*: Det er bare på kvelden/natta jeg har hatt mine menssmerter også. Ble kjempeskremt når det skjedde, men etter å ha hørt her inne så virker det som det er ganske vanlig. Dessuten leste jeg et sted på nettet at hvis det var en SA/MA eller en exu. så skulle ikke smertene gi seg og bare bli borte - da ville de fortsette og evt. bli værre.
Seeya Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2010 Høres nesten ut som meg detta, som lå å vridde meg på badegulvet. Heldigvis skjedde det bare en natt.. Fått tidlig UL pga smertene eller?
K ♥ tærten Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Jeg kunne sikkert fått det, men jeg gikk til privat gyn når jeg ble gravid (måtte ha litt hjelp med pergo) så skal tilbake til henne om en uke i dag for en sjekk. Blir litt oppgitt over meg selv at jeg ikke klarer å stoppe å engste meg. Finner liksom noe nytt hele tiden Skal bli godt å forhåpentligvis se at alt er i orden neste uke =)
Seeya Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 7. januar 2010 Okei Jeg fikk Pergo hos gyn på sykehuset.. Må vel ringe legen igjen om alt går bra og bestille den faktiske legetimen da.. Håper alt er i orden for deg skjønner følelsen med å engste seg desverre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå