allabarna Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Tror jeg har begynnende bekkenløsning... Kan noen her beskrive hvordan det kjennes ut? Har bestilt time til fastlege, men er ei stund til timen. Hva bør jeg tenke på i fht. trening? Hva kan/bør jeg gjøre og ikke gjøre av hverdagsaktiviteter? Har noen av dere positiv erfaring med akupunktur eller fysioterapi i forbindelse med BL? Takk, jenter:)
^..^--- Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Bekkenløsning rammer på mange måter. Hos meg har jeg stålinger ned igjennom beina, akkurat som om du går med konstant melkesyre i beina, åsså kjempevont i halebeinet (som når man har ramlet på rompa på glattisen) Om man ikke hviler mye forverrer det seg, får smerter i ryggen, og hele bekkenområdet stivner og verker som F! Har vært hos manuellterapaut og fårr litt veiledning. Det er viktig å prøve å holde kroppen under smertegrensa. Du lærer etterhvert hvor mye som skal til før du får vont, men i andre perioder har man smerter døgnet rundt. Ligg med en pute mellom knærne som bygger opp, slik at når du sover om natten så er bekkenet mest mulig avlastet (du ligger med beina paralellt). Det er viktig å strekke ut når du har feks. vært å handlet. Strekk ut "rompemusklene". hvil liggende på siden i 15 minutter hver 2.time. Ta godt vare på deg selv, ikke press deg til å gjøre ting du vet at du får vont av (som støvsuging, vasking, stå på kjøkkenet osv.) Skal prøve akkupunktur selv på torsdag. Gleder meg for å se om det kan hjelpe, har hørt mye positivt! Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå