Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Ulltrøyer, ull-longs'er, tynne ullsokker? Ingenting av bomull? Barna mine bruker mye ullundertøy, men jeg føler meg jo som en dårlig mor hver gang jeg finner fram bomullstrøyer, strømpebukser eller sokker (fordi de færreste her inne gir uttrykk for at barna i det hele tatt bruker bomull innerst mot huden...)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 jeg bruker bare bomull. hater ull selv, og vil ikke bruke det på bebisen min. dessuten gar han litt tørr hud, og ull rett på huden anbefales ikke jmf astma og allergiforb,
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 vi bruker masse bomull vi=) men tørr ikke gjøre noe annet enn å signere anonym...for å slippe bim-politiet kommer å tar meg=)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 bruker alltid bomull når vi skal være inne... Lillegutt er varm av seg og svetter hvis han har på seg ull inne... Ute bruker vi alltid ull..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Jeg bruker aldri ull inntil huden deres! Vil klø meg ihjel bare jeg ser den der nøstebarn-reklamen til høyre her... "Tid for ullpysj", huff nei, aldri!!
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Akkkurat nå som det er så himla kaldt (type -8/-10) grader finnes det ikke noe alternativ for meg å kle barna mine i når de skal i bhg/være ute annet enn ut inn av bil/buss. Da er det ull body/long/sokker, ull "joggedress" over og så dress. Et lag bomull innimellom der ødelegger og kan gjøre barnet fort kaldt. Sånn er det bare. Vi har ikke så utrolig mye ullklær, men vi vasker og bytter. Har vel tre stk body og longs, 4 par sokker og 2 stk joggedresser i ullfleece. Har man barn med atopisk eksem kan man ofte ikke bruke ull, men da finnes det superundertøy med de samme kvalitetene. Spesielt er jeg nøyr med minsta på 20 mnd og som ikke kan gi skikkelig beskjed hvis hun skulle bli kald. Eldste på 5 år er jeg ikke SÅ nøye på hvis han skal rett utenfor døren i akebakken eller noe og kan komme inn når det passer. Han kjenner selv hvis han blir kald. men jeg prediker ullundertøy til ham hver dag og han liker det også (heldigvis).
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Hvordan gjør man det i barnehagen da? Da blir det jo uansett slik at de har på seg undertøyet fra morgen til ettermiddag, ull eller bomull? HI
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Uff ja jeg har blitt veldig ullmor! Jeg er livredd for at hun skal fryse..
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Han bruker for det meste ullundertøy, men han har noen longser i bomull også, ser nå an litt da. Er det sprettkaldt ute, så er det ull som gjelder. Men er det mildt og vi bare skal på butikken, besøk eller noe, så kan det godt være en bomullslongs. Men til barnehagebruk er det stort sett ull som duger:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 ja. sverger til ull på denne tiden av året.
NormaJean Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Vel, i år så bruker vi mye mer ull enn i fjor da han var 4-6mnd, Nå så går det i mest ullstillongs, men det er fordi sønnen min ikke liker strømpebukser og de fleste stillongs er i ull;) Men vi er litt heldige, mannen min sin stemor har litt kjøpedilla til lillegutt, får masse deilig nøstebarn og bånsull klær;)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Treåringen bruker stort sett bare ull innerst ja. Noen ganger strikket bukse og genser i ull også, eller "joggedress" i ullfrotte over. har noen bomullstrøyer og strømpebukser, de ligger som skiftetøy i barnehagen. Han har aldri klødd av ull, velger det selv fra skapet, og vil til og med heller sove i tynt ull-undertøy enn bomullspysj, hvis jeg gir ham valget:)
Solskinnsdag Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 Jenta mi bruker bare ull innerst nå på vinteren, men på sommeren bruker hun bare bomull. Hun ber selv om ulltrøyer når hun står opp, og ullpysj når hun skal legge seg. Men hun legger seg alltid oppå dyna hele natten, så her i romjulen hadde vi en bomullspysj på henne, og da våknet hun flere ganger iløpet av natten og klaget på at det var kaldt. Men dyne skulle hun selfølgelig ikke ha på seg da... Så da holder vi oss til ull på vinterhalvåret. :-) Men hva andre har på barna sine legger jeg meg ikke opp i, alle kjenner sine egne barn best selv. :-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 noe av det første min gutt klarte å uttrykke til meg av "barndoms"minner var - mamma, husker du det ullundertøyet jeg hadde på meg, jeg haaatet det, og jeg haaater å ha på meg sokker når jeg sover! gud som jeg strevde for å ta på sokker som ramlet av i om natten. bare han ser ull i dag grøsser han, og han sover selvsagt uten sokker..
Gjest lillemamsi Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 barna mine bruker bare ull nå for tiden. sønnen min er 4 uker, og har masse ullklær i skapet frem til str 74. Og jenta mi på 4 år har ullklær frem til hun har begynnt på skolen. Jeg kjøper ullklær til henne helt opp i str 8. Sånn at hun vokser inn i de etterhvert. Og de er ikke for store til å bruke nå. Hun elsker ull, og vil helst bruke ull selv. Hun synes bomullstrømpebukser er for trange sier hun. Jeg bruker også masse ull, helt innerst. Masse deilige ullklær om dagen, som IKKE klør !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå