Emma&Adrian Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Kan se ut som Adrian har det....og jeg... Hvilken krem er best? Og hva må man "ta hensyn til"? Altså,da mener jeg feks kan man bruke ull rett på huden? Jeg har ingen erfaring om dette jeg...
~sjiraff~ Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Du må finne ut hva so passer best for huden til ditt barn. Det er mye forskjellig som trigger eksem. Det vanligste er nok sitrus, tomat og egg. Vi kan bruke ull uten noe problem, men så tåler også minsten her kulde bedre enn varme (motsatt av normalen). Han får eksem av tomat, sitrus, egg, hund, muligens katt og ellers innimellom uten at vi skjønner hva som trigger. Med rett behandling tåler mange eksembarn det som trigger eksemet i små doser. For ett år siden kunne ikke min spise lompe pga sitronsyre, i dag kan han fint spise ting som inneholder sitronsyre. Vi behandler med kaliumbad og kortison i perioder med mye eksem. Bruker Aderma exomega ellers. Vi brukte en formue på ymse kremer før vi fant hen som passet hans hud. Du må nesten bare prøve deg frem. Men har han ordentlig eksemhud nå bør du får kortison -(ikke den reseptfrie) og få det behandlet ordentlig og raskt.
Emma&Adrian Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2010 Okay,takk for svar! Får prøve meg litt frem
tante grusom master of law Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Man bør ikke bruke ull rett mot huden dersom man har atopisk eksem, da ull trekker til seg fuktigheten fra huden, slik at huden blir enda tørrere. Ull kan også irritere huden og gi enda mer kløe. Aderma exomega er en fin krem, det samme er karbamidkrem. husk å smøre hyppig og ikke bade barnet for ofte, og da med olje i vannet...
Lovemelikeyoudo Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 finnes ikke på alle apotek, apotek 1 på kilden har
Emma&Adrian Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2010 Okay,da prøver jeg apotek 1 på kilden,tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå