ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Er det greit å reise til Dubai, når man er ca 6 mnd på vei? Tenker mest på hygiene ift mat osv, om det er lett å bli matforgiftet der feks? Blitt matforgiftet alle 3 gangene jeg har vært i Egypt og begge gangene jeg var i Tyrkia nemlig, så er litt skeptisk...
2010 Mammaen Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Høres ut som du har litt sensitiv mage? I så fall tror jeg at jeg ville valgt et annet sted enn Dubai å reise til :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2010 Ja, jeg får det som er mulig å få kan man si :S Men da vi var i Thailand fikk flere av oss salmonella, og jeg klarte meg! Så da var jeg i grunnen heldig... På Kanariöyene har jeg også klart meg bra. Egypt og Tyrkia er jo versting-steder mht matforgiftning også... Men hvorfor ville du unngått Dubai? Har prövd å google om det og matforgiftning. Har et inntrykk av at det skal være rimelig trygt, men vet ikke sikkert.
2010 Mammaen Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg tror ikke det er spesielt ille, men det er nok en helt annen bekteriekultur der enn vi har i Norge og Europa. Jo lengre bort man kommer, jo flere bakterier som magene våre ikke er vant med. Da hjelper det ikke alltid at hygienen er ok heller desverre. Ellers tror jeg at som du sier at Tyrkia og Egypt er verre mht hygiene. Jeg kunne tenkt meg selv å reise til Dubai, så forstår godt at du har lyst :-)
Desy Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Tror ikke du kan sammenligne opplevelsene i Egypt og Tyrkia, med hvordan det vil være i Dubai. Har litt "sensitiv", norsk mage selv og blant annet reagert på mat under opphold i Afrika, men Dubai var aldri noe problem - det er jo natt og dag sammenlignet på ting som renhold, hygiene, oppbevaring av mat, type mat osvosvosv. Dubai er så vestliggjort på mange måter, og standardene er høyere enn det jeg har opplevd de fleste steder rundt omkring. Tipper at matbutikkene og resturantene der er mer hygeniske enn her hjemme i Norge Men, selvfølgelig, det spørs hvor man velger å gå og alle kan være uheldige en gang eller to. Så billig som det er i Dubai i disse dager, så skulle jeg gjerne tatt en tur til selv, men har nok litt for kort tid til termin for det
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 Höres betryggende ut YaYa :-) Takk for svar! Da gjenstår det bare å se hvor svigers velger at vi skal dra. Er de som skal ta oss med nemlig
Desy Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Blir det Dubai - så bare gled deg :) Når det blir bestemt om det blir Dubai, så anbefaler jeg å google litt rundt om hva som kan ses og gjøres - bare shopping er jo en giga attraksjon i seg selv og både Mall of the Emirates, Dubai Mall og Ibn Battuta er verdt en "liten" titt innom. Kan også være gøy å få med seg noe som kjøring i ørkenen osv - men der bør du være litt forsiktig og se an med tanke på at du er gravid. Ellers så har de flere ulike typer show ute i ørkenen som kan være ålreit å få med seg hvis man kan. Dubai Creek, og gull- og krydder soukene er selvfølgelig et lite must (husk at pruting her er veeeeldig lov) Merker det rykker litt i reisefoten av å snakke om det Er ikke feil at svigers fikser tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå