Gå til innhold

hasbrann!!!!få det vekk?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan hjelpe som jeg har i hus??utenom melk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvde å skrive halsbrann da:)

Skrevet

Sliter enormt med dette selv, men har desverre ingen råd.. finnes ting på apoteket man kan ta mot det:)

Ellers får man vel bare holde ut :(

Skrevet

ja må på apoteket,men håpet det var noe her hjemme jeg kunne bruke akuratt nå....menmen...er noe dritt asså...

hjelper det de har på apoteket da foresten?

Skrevet

Gaviscon fungerer ganske bra...men er jo ikke alle som har det i hus. Ellers så har lovehearts tatt det bort for meg.

Har du ikke det heller, så har jeg også spist vaniljeis. Det fungerte også :o)

Skrevet

Har brukt gaveskon på natten og hjulpe litt, men den smaker jo så fryktelig da....

Skrevet

Jeg sliter og noe fryktelig med halsbrann :(

Går noen liter med melk i uka for å si d sånn :P

Ellers synes jeg yoghurt hjelper litt :)

Har prøvd de derre Gaviscon tyggetablettene, men de funka ikke en shitt her..

Så nå prøver jeg ut Novaluzid og de hjelper litt hvertfall.. Men faren er at de smaker sååå godt =D hehe.. De smaker som fluortabletter:P Kunne sikkert knaska opp hele boksen om jeg hadde fått lov:P

Skrevet

Ja, jeg tar pepsiduo eller hva det nå heter.. :P

Skrevet

Jeg tar LINK tyggetabletter - og de funker med en gang!!!

Skrevet

tror dette er veldig individuelt... Ingenting fungerer for meg... LINK funker i 2sek... jeg pimper nedpå 3-4glass med melk før jeg legger meg... å unngår å spise på kveldstid... hjelper litt...

Skrevet

Jeg drikker to glass vann før middag og har ikke halsbrann etter det men drikker jeg ikke vannet er det helt forferdelig så vann før måltidene hjelper meg veldig :)

Skrevet

Love hearts! Knask det i deg, ikke sug, og problemet er over uten at du har tilført kroppen noe ugunstig.

Har hørt at gravide ikke skal bruke pepsiduo....

Prøv også å unngå store måltider og måltider med mye sterkt krydder, paprika eller tomat. Jeg syns mildt kjøtt og fløtesaus, kremsupper osv fungerer fint til å holde plagene på et minimum/borte.

Skrevet

Har hørt at FLYTENDE Gaviscon hjelper mye bedre enn tyggetablettene. Jepp, den smaker vondt, men det er bare å svelge den ned med litt vann så går smaken over like fort som den kom.

Skjønner at du ikke har det i hus, men du burde absolutt få deg det. Jeg hadde ikke overlevd uten, hehe. Særlig siste ukene har det vært en livredder for meg! <3 Gaviscon<3

Skrevet

prøv en t-skje med natron og svelg den ned med masse vann.. litt ekkelt å svelge, men det funker veldig bra, raper godt etterpå da:)

eller så kan du prøve mandler, det hjelper noe.. sitter å spiser det selv nå, har halsbrann....

banan kan også hjelpe en liten stund..

tannkrem hjelper også en liten stund.

Skrevet

Du vil nok og finne ut etterhvert hva som gjør halsbrannen verre - som f.eks div frukt og juice, chili og tunge middager.

Ikke at det hjelper deg nå, men kanskje til neste gang?

Du vil jo ikke kunne få halsbrannen helt bort med Gaviscon, Link etc, men det hjelper veldig, særlig på nattesøvnen!

Skrevet

en neve mandler hjelper en stund iallfall:O) ellers har jeg bare pent måtte venne meg til gaviscon, fælt men funker på meg iallfall. Spurte om link på apoteket, men fikk beskjed om at gaviscon var det eneste middelet de regnet som helt trygt for gravide. forskjellen er at gaviscon ikke går i blode, men legger seg øverst i magesekken som et skumlag som hindrer magesyren i å komme opp. lovehearts fungerer også, men ikke så lenge i gangen syns jeg. definitivt det mest velsmakende alternativet, men endte opp med å spise 3 ruller dagen;O)

Skrevet

en neve mandler hjelper en stund iallfall:O) ellers har jeg bare pent måtte venne meg til gaviscon, fælt men funker på meg iallfall. Spurte om link på apoteket, men fikk beskjed om at gaviscon var det eneste middelet de regnet som helt trygt for gravide. forskjellen er at gaviscon ikke går i blode, men legger seg øverst i magesekken som et skumlag som hindrer magesyren i å komme opp. lovehearts fungerer også, men ikke så lenge i gangen syns jeg. definitivt det mest velsmakende alternativet, men endte opp med å spise 3 ruller dagen;O)

Skrevet

Føler jeg har prøvd ALT og slår et slag for Novaluzid mikstur. Det eneste som har fungert for meg i alle fall.

Skrevet

takk for alle fine tips :)så da vet jeg det :)

Skrevet

de sier jo at rå poteter skal hjelpe, men har ikke prøvd det ut enda... høres så vondt ut....

Skrevet

Flytende Gaviscon i mengder! Eller fløte:-)

Skrevet

LOVE HEARTS!!! Billig og veeeldig effektivt! Anbefales! Brukte det forrige svangerskap og denne gang er ingen unntak:o)

Skrevet

jeg spiser også mandler, synes det hjelper -uten at jeg blir kvalm av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...