Gå til innhold

Reise til Dubai som gravid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å reise til Dubai, når man er ca 6 mnd på vei? Tenker mest på hygiene ift mat osv, om det er lett å bli matforgiftet der feks? Blitt matforgiftet alle 3 gangene jeg har vært i Egypt og begge gangene jeg var i Tyrkia nemlig, så er litt skeptisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Dubai, og jeg vil ambefale å reise, jeg viste ikke at jeg var på vei da jeg var der, men jeg ble ikke dårlig av maten jeg spiste.. men jeg fikk beskjed av guiden min at jeg skulle holde meg unna lam, og biff på enkelte spise steder, husker ikke navnene på disse nå, men jeg bad om at maten skulle være godt stekt...

Det er et kjempe fint spise sted ved dubai museum nede ved vannet, der var det KNALL god mat og herlig service.. da sitter man liksom ute på en båt, vanskelig å forklare, men det ambefales..

Trygg og god mat på kjøpe senterene også... men bare vær noe ops på lammet om du liker dette.. og enkelte salater!!

Riktig god tur..

Masse herlig ¨å se på og nyte...

 

PS; ikke kjøp og spis mat som selges ute på gatene i bodene..

 

MYEEEEEE billig der.. og masse herlig baby tøy og barne klær.

 

 

 

Skrevet

Hörtes fristende ut :) Takk for svar!

 

Er ikke helt bestemt om det blir Dubai ennå. Blir nok det eller kanariöyene. Kanariöyene föler jeg meg rimelig trygg på, men vet så lite om Dubai. Har lest mye positivt om det da, deriblant maten...

Skrevet

jeg ha vært i Dubai, ikke som gravid. Men det anbefaler på det STERKESTE!!! Var der i juni, og da var det litt for varmt, men tror det kan være fint å reise nå. Veldig hyggelige mennesker, og veldig bra shopping ;) Mye å se, og oppleve! Var der for 3 år siden, og mye har jo skjedd siden da :P Er ikke hver dag du kan bade i over 38 grader varmt vann og med samme temp i luften! For å så dra på shoppingsenteret og få mulighet får å stå på snowboard i 5-! :P Eller dra til burj al arab og spise middag for minstepris på 2000 kr, og Verdens beste flamberte pannekaker! Du kommer ikke til å angre! Så må du på ørkensafari og ri på kamel ;)

Skrevet

Hei:-)

Jeg har ikke vært i Dubai, men i Qatar, som også ligger i midt-østen.

Mannen har jobbet der et års tid (pendler mellom Qatar og Norge), og jeg og våre to sønner er igjen hjemme, men har vært der nede 5 ganger på ett år. I sommer ble jeg gravid, og har siden da vært 2 ganger i Qatar, siste gang nå til nyttår. Dersom du planlegger en reise nå, kan jeg anbefale midt-østen på det varmeste! Det er trygt å spise det meste (hverken jeg, mann eller barn har blitt syke), og dessuten føler man seg som en prinesesse der nede. For ikke å snakke om klimaet på denne tiden av året! For 3 dager siden lå jeg på en solseng i 27 varmegrader, og pendlet mellom bading i basseng og havet, som lå side om side.

Nå er jeg hjemme i kulda igjen, men familien planlegger å flytte ned til Qatar i mai og juni, de siste 2 mnd av min manns oppdrag der nede. Jeg venter en datter i midten av april, og hvis alt går etter planen - så hopper vi i det! Så bra opplever vi midt-østen :-)

 

Derfor, jeg anbefaler det! Noe HELT annet enn charter til kanariøyene!!

 

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...