Gå til innhold

Har stram økonomi til sommeren, er dette gjennomførbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lovet barna at vi skal til legoland i sommer, hadde tenkt å leie hus, men vi har egentlig ikke råd til det siden jeg er student (og ikke jobber ved siden av). Så kom jeg på at vi fikk et kjempe stort telt i fjor sommer, er det gjennomførbart å reise på campingtur/telt tur til danmark? Er det noe særlig med campingplasser, og er det trygt?

Noen her inne som har gjort det?

Takk for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vi har vært på campingtur... Mange fine plasser men det koster jo det også. Du kan ikke sette opp teltet i nærmeste skog liksom.. Vil tro at dere faktisk kan få et greit sommerhus litt utenom sesongen for en god pris også. Da kan man lage mye mat selv. Bor man i telt blir det vel ofte at man spiser ute, hvis man ikke er litt over middels intressert i villmarkslivet ;-) Handle mat i Sverige før dere reiser over, mat har blitt dyrt i Danmark ;-(

Skrevet

Danmark har mye campingplasser, hytter og andre overnattings steder. Det eneste man må huske på når man skal slå opp telt i Danmark er at man har ikke lov til å slå det opp hvor man vil.

Men det blir neppe noe problem siden det finnes masse muligheter der.

Skrevet

Vi har teltet med ungene våre både i Norge og Danmark, det har ikke vært noe problem. Bedre med teltferie enn ingen ferie =)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Ja, hehe vi hadde tenkt å legge oss inn på en campingplass, ikke i skogen;) Vet at det koster litt, men ikke så mye som 6000 for en uke. Tenker som så at man kanskje er litt friere, og kan reise litt rundt så man ikke trenger å være på samme plassen jeg og da=) Og for de fleste barn (bana er 5 og 3 år) elsker jo campingturer. Men tenker litt på sikkerheten og sånn, er det noe problemer med tyveri og sånne tin?

Dere som har vært på telttur i danmark, er det vanskelig å få plass på campingplasser,eller er det sånn at man bør bestille på forhånd?

HI

Skrevet

Jeg sjekket litt ang. campingplasser i Danmark for noen år siden, da jeg og mine to barn var i Legoland. Fant ut at campingplass i Danmark koster en god del mer enn i Norge, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er vel fordi der kalles de Feriesenter, og har basseng, store lekeplasser, restauranter osv... Vi fant oss ihvertfall et hotell ca en times kjøring fra Legoland, til en pris som var overkommelig.

Skrevet

Det kan være lurt å bestille på forhånd, sånn at dere slipper å reise fra sted til sted for å høre om de har plass. Jeg har reist en del rundt i danmark med venner og vi hadde bare med oss telt, det var skjeldent vi ikke fikk plass. Men det skjedde et par ganger, og noen ganger fikk vi den siste dårligste plassen. Så ja det er lurt på bestille på forhånd hvis dere skal reise midt i sesongen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...